هل وخواص بی نظیر آن
ن : محبوبه ت : شنبه 23 اسفند 1399 ز : 11:39

هل ادویه ای است که مردم قرن ها هم در آشپزی و هم به عنوان دارو استفاده می کردند. هل که در اصل یک ماده رایج در غذاهای خاورمیانه و عربی بود ، در غرب نیز محبوبیت پیدا کرده است.هل ادویه ای است با طعم شدید ، کمی شیرین که برخی افراد آن را با نعنا مقایسه می کنند.منشاآن هندوستان است اما امروزه در سراسر جهان در دسترس است و در هر دو دستور العمل های شیرین و شور استفاده می شود.تصور می شود که دانه ها ، روغن ها و عصاره های هل دارای خواص دارویی چشمگیری هستند و قرن هاست که در طب سنتی استفاده می شود.افراد همچنین ممکن است هل را به عنوان مکمل برای فواید سلامتی آن مصرف کنند. هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری هستند.افراد ممکن است هل را به صورت زیر خریداری کنند:

غلاف کامل بذر با دانه های داخل آن
پودر ادویه هل از قبل آسیاب شده ، که تولید کنندگان از بذر تولید می کنند
یک روغن اساسی
یک مکمل گیاهی ، معمولاً به شکل کپسول است
محققان چندین مطالعه کوچک در مورد هل انجام داده اند که یافته های آن حاکی از آن است که این ماده فوایدی برای سلامتی دارد. اگرچه این مطالعات امیدوار کننده است ، اما قبل از اینکه متخصصان مراقبت های بهداشتی هل را برای درمان مشکلات پزشکی توصیه کنند ، مطالعات گسترده و کنترل شده انسانی لازم است.

هضم غذا

هل ازخانواده زنجبیل است و می تواند به همان روش برای خنثی کردن مشکلات گوارشی استفاده شود. از آن برای مقابله با حالت تهوع ، اسیدیته ، نفخ ، گاز ، دل درد ، از دست دادن اشتها ، یبوست و موارد دیگر استفاده کنید.

سم زدایی

این ادویه به بدن کمک می کند تا مواد زائد را از طریق کلیه از بین ببرد.

ادرار آور

به پاکسازی مجاری ادرار ، مثانه و کلیه ها ، از بین بردن مواد زائد ، نمک ، آب اضافی ، سموم و همچنین مبارزه با عفونت کمک می کند.

سلامت دهان و دندان

هل علاوه بر کمک به بوی بد دهان ، برای زخم های دهان و عفونت های دهان و گلو استفاده می شود.

سرماخوردگی و آنفولانزا

این ادویه تند ممکن است به جلوگیری و تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. همچنین برای برونشیت و سرفه استفاده می شود.

سرطان

مطالعات روی حیوانات نوید می دهد که هل از شما محافظت می کند ، از رشد جلوگیری می کند و حتی برخی سرطان ها را از بین می برد.

فشار خون

به عنوان یک ادویه ادرار آور و غنی از فیبر ، هل فشار خون را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

لخته شدن خون

هل با جلوگیری از تجمع پلاکت ها و چسبیده شدن به دیواره های شریان از لخته شدن خون خطرناک جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان

بسیاری از ویتامین ها ، مواد مغذی گیاهی و اسانس های هل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند ، رادیکال های آزاد را تمیز می کنند و در برابر پیری سلول مقاومت می کنند.

عوامل بیماری زا

روغن های اساسی فرار در هل مانع رشد ویروسها ، باکتریها ، قارچها و کپک می شوند.

ضد التهاب

مانند زنجبیل و زردچوبه ، از نزدیکان آن ، هل دارای برخی از خواص ضد التهابی است که درد و تورم را محدود می کند ، به ویژه در غشاهای مخاطی ، دهان و گلو.

سکسکه

هل یک داروی ضد اسپاسم است که می تواند به شما کمک کند تا از سکسکه خلاص شوید. این امر در مورد سایر اسپاسم های عضلانی غیرارادی ، مانند گرفتگی معده و روده نیز وجود دارد.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com