مزیت کدو سبز
ن : محبوبه ت : شنبه 2 مرداد 1400 ز : 14:19

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن سالم هستید ، وقت آن است که شما از مزایای کدو سبز در سلامتی خود مطلع شوید. این ماده ضمن تقویت محتوای مواد مغذی رژیم غذایی ، نقش زیادی در کاهش وزن دارد. علاوه بر این ، احتمالاً به تقویت بینایی و جلوگیری از بیماریهایی که در نتیجه کمبود ویتامین C مانند اسکوربوت ، اسکلروز و کبودی آسان ایجاد می شوند ، کمک می کند.

کدو سبز ممکن است به درمان آسم کمک کند - یکی از مزایای آن - و دارای مقدار زیادی ویتامین C ، کربوهیدرات ، پروتئین و فیبر است. این ماده حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم ، فولات و ویتامین A است که همه آنها برای سلامتی مهم هستند. اگر به طور منظم خورده شود ، می تواند به طور موثری سطح هموسیستئین شما را کاهش دهد. علاوه بر این که بسیار کارآمد است و از مزایای بی شماری برای سلامتی برخوردار است ، بیایید نگاهی به برخی از مزایای اصلی این محبوبیت کدو سبز بیندازیم.

کدو سبز چیست؟

کدو سبزریشه در آمریکا دارد و در رنگ های زرد ، سبز روشن و سبز موجود است. شکل این کدو حلوایی کوچک تابستانی به شکل خیار پشته ای است و درون آن دانه های بی شماری دیده می شود. برخی از پرورش دهندگان نیز کدو سبز را به صورت گرد تولید می کنندامروزه بزرگترین تولید کنندگان این کدو شامل ژاپن ، چین ، رومانی ، ایتالیا ، ترکیه ، مصر و آرژانتین هستند. این گیاه در تمام سال رشد می کند و می تواند به صورت خام ، برش خورده یا پخته شده مصرف شود همچنین می توان آن را در سالاد سرد یا گرم خرد کرد.کدو سبز اگرچه یک میوه است ، اما معمولاً به عنوان یک سبزی پخته می شود (و در دنیای آشپزی به عنوان یکی از آن ها محسوب می شود) زیرا وقتی در غذاهای پخته شده مصرف می شود بهتر است. طول آن کمتر از 8 اینچ (20 سانتی متر) است و دانه ها نرم و جوان انتخاب می شوند. یک کدو سبز کاملاً رشد یافته معمولاً سه فوت است و حاوی فیبر اضافی است.کدو سبز جوان طعم لطیف ، پوشش نرم و گوشت سفید دارد. تقریباً تمام قسمت های این کدو خوراکی است ، از جمله گوشت ، دانه ها و حتی پوست.

تغذیه کدو سبز

بر اساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA ، کدو سبز دارای سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است که شامل پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم ، فیبر ، ویتامین C و ریبوفلاوین است. همچنین حاوی ویتامین B6 ، A ، E و K ، سدیم ، روی و آهن است. محتوای آب آن زیاد است - 94 درصد - و همچنین یک منبع عالی انرژی است.

کربوهیدرات و کالری در کدو سبز

کدو سبز از نظر کربوهیدرات و کالری بسیار کمی است و طبق USDA ، یک وعده 100 گرم کدو سبز خام حاوی 3.1 گرم کربوهیدرات و 17 کالری است.

فواید کدو سبز

از مزایای سلامتی کدو سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دیابت را کنترل می کند

یک مطالعه حیوانی در مجله Plant Foods For Human Nutrition اظهار داشت که اثرات افزودن پوست کدو سبز به همراه گلوکز به رژیم غذایی افراد دیابتی تأثیر منفی گلوکز را نشان می دهد.

کاهش وزن

شاید تعجب کنید اگر بدانید که مصرف کدو سبز به شما کمک می کند تا به میزان قابل توجهی لاغر شوید. بسیار کم کالری است اما احساس سیری را در شما ایجاد می کند. بنابراین ، این یک روش عالی برای تأمین اشتهای شما بدون کالری بیش از حد یا شروع یک برنامه رژیم تصادف است.

سلامت چشم

یک مطالعه نشان می دهد که 6 میلی گرم لوتئین که در بسیاری از محصولات طبیعی از جمله کلم بروکلی ، اسفناج ، کلم پیچ ، ذرت ، فلفل نارنجی ، میوه کیوی ، انگور ، آب پرتقال ، کدو سبز و کدو سبز در روز وجود دارد ، از طریق رژیم غذایی یا استفاده از مکمل های غذایی احتمالاً در کاهش خطر آب مروارید و AMD موثر است.

از سیستم قلب و عروق محافظت می کند

این مواد مغذی در پیشگیری از بیماری های قلبی مرتبط با دیابت و تصلب شرایین موثر شناخته شدند. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی ذکر شده است ، مصرف میوه ها و سبزیجات - کدو سبز یکی از رابطه های معکوس با کلسترول LDL است. این بدان معنی است که برای جمعیت مورد مطالعه ، هرچه میزان تولید آنها بیشتر باشد ، میزان کلسترول LDL (بد) آنها پایین می آید. بتاکاروتن و ویتامین C موجود در کدو حلوایی تابستانی دو عنصر هستند که به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می کنند. محتوای فیبر آن سطح کلسترول بالا را نیز کاهش می دهد ، در نتیجه به کاهش خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی ناشی از دیابت کمک می کند.

سلامتی مطلوب را حفظ می کند

قبلاً ذکر شد که کدو سبز منبع برجسته منگنز و ویتامین C است. با این حال ، این منبع بسیار خوبی از فیبرهای غذایی است که بدن شما را در طولانی مدت در شکل ایده آل نگه می دارد. همچنین حاوی ویتامین A ، منیزیم ، فولات ، پتاسیم ، مس و فسفر است که به تقویت سلامتی کمک می کند. کدو تنبل تابستانی همچنین دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ، روی ، نیاسین و پروتئین است.

سلامت مردان را ارتقا می دهد

این میوه دارای خواص خاصی است که به طور موثر ممکن است بیماری مردان به نام BPH یا هیپرتروفی خوش خیم پروستات را درمان کند. BPH بیماری است که در آن غده پروستات به شکل و اندازه ای عجیب بزرگ می شود ، که در نتیجه می تواند باعث اختلال در عملکرد جنسی و ادراری شود. گفته می شود که کدو سبز در کاهش علائم BPH بسیار مفید است ، به ویژه در ترکیب با سایر مواد مغذی حاوی عناصر غذایی گیاهی.

سلامتی کلی

در صورت مصرف منظم کدو سبز ، سلامت کلی شما بهبود می یابد. شناخته شده است که به جلوگیری از انواع بیماری ها کمک می کند. مطالعات قبلاً نشان داده است که غذاهای غنی از فیبر با شستشوی سموم ناشی از سرطان از سلولهای روده بزرگ ، به کاهش شرایط سرطان کمک می کنند. ویتامین C ، فولات و بتاکاروتن موجود در کدو سبز به محافظت از این سلول ها در برابر مواد شیمیایی مضر منجر به سرطان روده بزرگ کمک می کند. علاوه بر این ، یک مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است که می گوید وجود ترکیبات لوتئین ، β-کاروتن ، زاگزانتین و اسید دهیدرواسکوربیک به فعالیت های ضد تکثیری و pro-apoptotic به سلولهای تومور کمک می کند.
بتاکاروتن و ویتامین C همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند ، در نتیجه بیماری هایی مانند آرتروز ، آسم و آرتریت روماتوئید ، که در آن تورم بسیار دردناک است ، به طور طبیعی تسکین می دهد. مقدار مس موجود در کدو سبز می تواند به کاهش علائم آرتریت روماتوئید نیز کمک کند.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com