7 دلیل که باید پیاز خام را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید
ن : محبوبه ت : سه شنبه 26 مرداد 1400 ز : 15:37

سبزیجات برای سلامتی مهم هستند و برای حفظ تناسب اندام و عاری از بیماری ها باید از آنها استفاده کنید. خوردن سبزیجات فواید سلامتی را به همراه دارد افرادی که سبزیجات و میوه های بیشتری را به عنوان بخشی از یک رژیم کلی سالم می خورند ، احتمال ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش می دهند. سبزیجات مواد مغذی ضروری برای سلامت و حفظ بدن را تأمین می کنند. پیاز یکی از این سبزیجات است که حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی مختلف و ترکیبات گیاهی قوی است که به طرق مختلف باعث ارتقاء سلامت می شود. در واقع ، خواص دارویی پیاز از زمان های قدیم شناخته شده است ، زمانی که از آن برای درمان بیماری هایی مانند سردرد ، بیماری های قلبی و زخم های دهان استفاده می شد. در اینجا نگاهی داریم به اینکه چرا باید روزانه پیاز خام بخورید.

بهبود سلامت قلب

فلاونوئیدهای موجود در پیاز به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می کند و تیوسولفینات ها قوام خون را درست حفظ می کنند زیرا باعث نازک شدن خون می شوند. به همین دلیل ، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

جلوگیری از سرطان

یک مطالعه در سال 2019 در مجله آسیایی و اقیانوسیه Clinical Oncology ، 833 نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ را با 833 نفر که این بیماری را نداشتند مقایسه کرد. محققان دریافتند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که به طور مرتب سبزیجات آلیوم مانند پیاز مصرف می کردند 79 درصد کمتر بود. علاوه بر این ، یک فنجان پیاز خرد شده حداقل 13.11 of از میزان توصیه شده روزانه ویتامین C را برای بزرگسالان تأمین می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان ، این ویتامین به جلوگیری از تشکیل ترکیبات رادیکال آزاد که با سرطان ارتباط دارند ، کمک می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

پیاز منبع عالی آنتی اکسیدان است. در حقیقت ، آنها حاوی بیش از 25 نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئیدی هستند. این آنتی اکسیدان ها اکسیداسیون را مهار می کنند ، فرایندی که منجر به آسیب سلولی می شود و به بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

به سلامت استخوان ها کمک کنید

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، فقط یک پیاز حاوی 25.3 میلی گرم کلسیم است. کلسیم به حفظ استخوان های قوی کمک می کند ، بنابراین افزودن پیاز به سالاد می تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد. اعتقاد بر این است که پیاز به کاهش استرس اکسیداتیو ، افزایش سطح آنتی اکسیدان و کاهش تحلیل استخوان کمک می کند ، که ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کرده و تراکم استخوان را افزایش دهد.

پوست و مو

ویتامین A ، C و K موجود در پیاز به از بین بردن رنگدانه ها کمک می کند و همچنین شما را در برابر اشعه مضر فرابنفش محافظت می کند. پیاز به عنوان منبع خوب ویتامین C ، ممکن است از ساخت و نگهداری کلاژن ، که ساختار پوست و مو را تامین می کند ، حمایت کند.

قند خون

خوردن پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، که برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت بسیار مهم است. ترکیبات خاصی که در پیاز یافت می شوند ، مانند کوئرستین و ترکیبات گوگرد ، دارای اثرات ضد دیابتی هستند.


سلامت دستگاه گوارش را افزایش دهید

پیاز منبع غنی فیبر و پری بیوتیک است که برای سلامت مطلوب روده ضروری است. پیاز سرشار از پری بیوتیک های اینولین و فروکتولیگوساکاریدها است. اینها به افزایش تعداد باکتری های دوست در روده و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم غذایی غنی از پری بیوتیک ها ممکن است به بهبود جذب مواد معدنی مهم مانند کلسیم کمک کند ، که ممکن است سلامت استخوان ها را بهبود بخشد.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com