پوست پرتقال
ن : محبوبه ت : شنبه 15 آبان 1400 ز : 18:50

مشخص است که پوست برخی از میوه ها حاوی مغذی ترین و مفیدترین مواد است. پوست پرتقال یک گنج واقعی برای کسانی است که می دانند چگونه از آن استفاده کنند. بسیاری از مردم آن را دور می اندازند و نمی دانند که راه های مختلفی برای استفاده مجدد از پوست پرتقال وجود دارد. آیا می دانستید که پوست پرتقال تقریبا ۲ برابر بیشتر از خود پرتقال ویتامین C دارد؟ به نظر می رسد که بسیار همه کاره است، بنابراین ما به شما ایده های مختلفی را ارائه می دهیم که چگونه از لایه برداری های ساده حداکثر استفاده را ببرید.

پوست پرتقال را می توان به طور موفقیت آمیزی در سه زمینه اصلی استفاده کرد خوراک شناسی، آرایشی و بهداشتی و خانه داری. آنها اغلب در پروژه های دکوراسیون خانه نیز استفاده می شوند. اگر تصمیم به استفاده از پوست پرتقال دارید، باید دو نکته را در نظر داشته باشید: پرتقال اغلب با مواد شیمیایی مختلف اسپری می شود تا بهتر بماند. بنابراین، شستن آنها با صابون یا جوش شیرین قبل از خوردن بسیار مهم است. برای حفظ پوست پرتقال، مطمئن شوید که به خوبی خشک شده باشد. در غیر این صورت، آنها شروع به پوسیدگی می کنند. بهتر است در جای خشک گرم یا در فر خشک کنید.

خواص دارویی پوست پرتقال

پوست پرتقال خواص مفیدی دارد و در بسیاری از دستور العمل های طب سنتی برای پیشگیری، تقویت سیستم ایمنی و بهبودی استفاده می شود. به گفته آیورودا، پوست پرتقال تلخ است و این تلخی تاثیر بسیار خوبی بر متابولیسم بدن انسان دارد و هضم را بهبود می بخشد. این یک داروی موثر برای رفع حالت تهوع است. پودر پوست پرتقال به حل شدن مخاط در راه های هوایی، مبارزه با سرفه و حتی آسم کمک می کند. اسانس هایی که پرتقال سرشار از آن است دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. آنها اسیدیته طبیعی را در معده حفظ می کنند. علاوه بر این آنها به پاکسازی کبد کمک می کنند.مصرف پوست پرتقال برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مناسب است، زیرا روغن های ضروری کلسترول اضافی را خنثی می کنند. به گفته دانشمندان، فلاونوئید هسپریدین از پیشرفت پوکی استخوان و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

روغن های موجود در پرتقال اثر آرام بخشی دارند، بنابراین می توان از آن برای حمام های تسکین دهنده و آرامش بخش و استنشاق برای بی خوابی و خستگی عصبی استفاده کرد. پوست پرتقال شیرین شده یک درمان عالی برای سرفه خشک است. این دارو غشای مخاطی را تسکین می دهد و باعث جدا شدن خلط می شود. جوشانده از پوست به بهبود اشتها و عادی سازی هضم کمک می کند. پوست آن برای شستشو در درمان و پیشگیری از بیماری های حفره دهان نیز مفید است. افزودن منظم پوست پرتقال خشک به چای یا دم کردن 1 قاشق چایخوری پوست در یک لیوان آب به عادی سازی هضم غذا کمک می کند، سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

چگونه از پوست پرتقال برای محصولات آرایشی خانگی استفاده کنیم؟

پوست پرتقال کمک بزرگی به زیبایی طبیعی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست شما محافظت می کند. به عنوان مثال، آنها برای پوست های چرب درمان عالی هستند و پوست را نرم و صاف، متعادل تر می کنند و چربی را کاهش می دهند. ذرات پوست پرتقال یک اسکراب طبیعی است که به راحتی تمام ذرات غیر ضروری پوست از جمله جوش های سرسیاه را لایه برداری می کند. علاوه بر این، آنها همچنین با آکنه مبارزه می کنند.

مقدار کمی از آن را بر روی لب ها بمالید و به مدت 1-2 دقیقه به آرامی مالش دهید. قبل از اینکه با یک پارچه مرطوب پاک کنید، اجازه دهید 1 دقیقه دیگر بماند. در نهایت، از یک بالم لب یا مرطوب کننده استفاده کنید.

برای داشتن پوستی سالم ماسک خانگی تهیه کنیدپوست یک پرتقال را خشک کنید، سپس آن را له کنید تا پودر ریز شود. پودر را با 1 قاشق غذاخوری مخلوط کنید. عسل و 1 قاشق چایخوری از ماست ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. پوست پرتقال برای پوست مشکلبه لطف خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی پوست پرتقال، یک درمان طبیعی بسیار موثر برای پوست مشکل دار است. برای مبارزه با جوش ها کافی است یک پماد ساده تهیه کنید که از پودر پوست پرتقال خشک و ژله وازلین تهیه شده است. با استفاده از آن در نواحی بحرانی از ظاهر شدن جوش ها جلوگیری می کنید. پوست پرتقال برای بهداشت بی عیب و نقص دهانبعد از غذا، آدامس را با 1-2 پوست پرتقال ارگانیک عوض کنید. چرا ؟ پوست مرکبات به شما این امکان را می دهد که با بوی بد دهان مبارزه کنید و در عین حال از خواص ضد باکتریایی پرتقال بهره مند شوید. می توانید از لایه بردارها برای سفید کردن دندان های خود نیز استفاده کنید. پوسته های آسیاب شده را به خمیر دندان اضافه کنید یا به سادگی دندان های خود را با داخل یک پوست پرتقال تازه بمالید. این کار باعث تقویت دندان ها و کمک به حذف پلاک های زرد می شود. این روش تی کاملا بی خطر است و روی حساسیت دندان ها تاثیری ندارد.

پوست پرتقال برای آبکشی مو

استفاده از لایه بردار برای آبکشی مو باعث درخشندگی و شانه زدن موهای شما می شود. دستور غذا ساده است: آب داغ را روی پوست تازه یا خشک مرکبات به نسبت 1-2 قاشق غذاخوری پوست در هر لیوان آب بریزید. این مخلوط به مدت 3-5 ساعت دم کرده و خنک می شود، سپس موها را صاف کرده و با آن آبکشی کنید. دستور تهیه ماسک صورت پوست پرتقال و عسلماسک پوست را صاف می کند و به طور موثر منافذ را تمیز می کند. عسل و پوست به نسبت مساوی مخلوط شده و با حرکات ماساژ ملایم روی صورت اعمال می شود. 8-10 دقیقه صبر کنید، سپس ماسک را با آب گرم بشویید، سپس از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید حمام خانگی1 لیتر آب جوش را روی 1-2 فنجان پوست پرتقال تازه یا خشک بریزید. مخلوط سرد شده و فیلتر می شود. نصف لیوان نمک دریا و عسل به اضافه چند قطره اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. مایع حاصل در حمام ریخته می شود. به لطف اثر ضد التهابی و ضد قارچی آن، پوست به خوبی با بثورات مقابله می کند و زخم ها را التیام می بخشد.

چگونه از پوست پرتقال برای تمیز کردن استفاده کنیم؟

روغن پرتقال در پوست تازه یک شوینده عالی و محصول سازگار با محیط زیست برای سطوح یا سینک های کثیف کاشی است. پوست پرتقال حاوی اسانس کافی برای استفاده به عنوان یک پاک کننده ضد باکتری است که می توانید از دوستدار محیط زیست بودن آن مطمئن باشید. از آنها به عنوان اسفنج استفاده کنید پوست پرتقال یک اسفنج طبیعی زیبا است. برای تمیز کردن سینک یا اجاق گاز کثیف، فقط از پوست پرتقال تازه برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. روغن‌های طبیعی موجود در مرکبات یک چربی‌گیر و پاک‌کننده طبیعی موثر هستند.

آثار آهک را از لیوان ها پاک کنید

برای اینکه عینک شما دوباره درخشش خود را به دست آورد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در سینک پر از آب داغ خیس کنید و یک مشت پوست پرتقال به آن اضافه کنید. بگذارید حداقل 5 دقیقه بماند، سپس لیوان ها را با مایع شستشوی معمولی خود بشویید.نکته مفید دیگر استفاده از پوست پرتقال برای تمیز کردن شیرآلات و وسایلی است که با آثار آب آغشته شده اند. بلافاصله درخشش خود را به دست خواهند آورد.

سطوح چوبی را تمیز کنید

پوست پرتقال یک پاک کننده چوب معجزه آسا است که سطوح درمان شده را تمیز و براق می کند. بهترین از همه: مبلمان بوی مرکبات خواهد داد!

یک پاک کننده طبیعی بسازید

از 1 مشت پوست پرتقال و 300 میلی لیتر سرکه سفید یک پاک کننده طبیعی تهیه کنید. مواد را در ظرفی بریزید و بگذارید 2 هفته بماند. مایع را فیلتر کرده و در یک بطری اسپری بریزید. این پاک کننده به لطف اسید سیتریک موجود در پرتقال بسیار موثر است. علاوه بر این، سرکه سفید برای ضدعفونی سطوح عالی است.

دئودورانت طبیعی یخچال

می توانید به راحتی از شر بوی یخچال خلاص شوید. پوست نصف پرتقال را با نمک پر کنید و در یخچال بگذارید. نمک بو و رطوبت را جذب می کند، در حالی که مرکبات رایحه ای مطبوع در یخچال به جا می گذارد. پس از خیس شدن نمک، پوست آن را جدا کنید. در صورت لزوم، دوباره مواد را تکرار کنید.

مایکروویو را تمیز کنید.

تمیز کردن مایکروویو گاهی اوقات می تواند دردسرساز باشد، مخصوصاً زمانی که لکه های سختی مانند سس گوجه فرنگی، پوره سیب زمینی، چربی و غیره وجود دارد. نترسید، پوست پرتقال به کمک شما می آید. پوست پرتقال را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و به اندازه ای آب به آن اضافه کنید تا پوست ها را بپوشاند. مایکروویو را با حداکثر قدرت به مدت 5 دقیقه روشن کنید. پس از گذشت این مدت، آن را با یک اسفنج پاک کنید. متوجه خواهید شد که لکه ها بدون زحمت از بین می روند.

با پوست پرتقال در آشپزخانه چه کنیم؟

پوست پرتقال طعم و عطر بسیاری از غذاها را افزایش می دهد. حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و قند طبیعی موجود در پوست باعث بهبود ایمنی می شود. وعده های غذایی خود را تقویت کنید از پوست پرتقال در دستور العمل های خود استفاده کنید تا نت خوشمزه ای به آن اضافه کنید. این ماده برای کیک و کیک و همچنین برای سس سالاد مناسب است. از سفت شدن شکر قهوه ای جلوگیری کنید پوست پرتقال را به ظرف شکر قهوه ای اضافه کنید. روغن‌های موجود در پوست‌ها رطوبت شکر را جذب می‌کنند و از جامد شدن آن جلوگیری می‌کنند. پوست پرتقال قندی درست کنید.پوست پرتقال شیرین شده تزیینی عالی برای انواع دسرها، شیرینی ها و پودینگ های شکلاتی است. ایده دیگر این است که پوست های شیرین شده را با شکلات بپوشانید. روغن زیتون دم کرده درست کنید از پوست پرتقال (یا لیمو) برای دم کردن روغن زیتون استفاده کنید. این نکته برای دادن طعمی تمیز به سالادتان عالی است. به چای خود طعم دهید پوست پرتقال خشک یک افزودنی فوق العاده به فنجان چای بعدی شما است. این ماده غیرمعمول با هر جرعه نوشیدنی داغ طعم ملایم مرکبات را القا می کند. می توانید پوست آن را در فر خشک کنید و سپس در شیشه ای ذخیره کنید یا به صورت پودر درآورید و به اسموتی ها و ترکیبات ویتامین خانگی اضافه کنید.




انار وخواص آن
ن : محبوبه ت : شنبه 24 مهر 1400 ز : 21:12

آیا تا به حال به میوه ای غنی تر و حاوی مواد مغذی بیشتر از انار برخورد کرده اید؟میوه قرمز غنی شده به دلایلی یکی از سالم ترین میوه ها شناخته شده است. از آن به عنوان میوه الهی یاد می شود زیرا بیشترین میوه ذکر شده در کتاب قرآن است. انار دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد ویروسی و ضد توموری است و گفته می شود منبع خوبی از ویتامین ها ، به ویژه ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E و همچنین اسید فولیک است. حاوی دو ترکیب - پونیکالاژین و پونیکیک اسید است که تمام فواید آن را به همراه دارد. در واقع ، شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید آنتی اکسیدان های موجود در انار تقریباً سه برابر بیشتر از چای سبز است. خوردن روزانه انار یا نوشیدن آب آن می تواند کمک بسیار خوبی برای ایمنی بدن شما باشد ، با دیابت نوع 2 مبارزه کنید ، فشار خون را کنترل کنید ، هضم را نرم کرده و پوست شما را نیز درخشان کند. بنابراین میان وعده انار میل کنید.

چه کسانی باید هنگام خوردن انار مراقب باشند

انار بیشتر بی خطر است و در صورت مصرف به عنوان میوه یا آب میوه هیچ عارضه جانبی ندارد. با این حال ، عصاره انار ممکن است در برخی موارد منجر به حساسیت شود. علائم حساسیت شامل خارش ، تورم ، آبریزش بینی و مشکل در تنفس است. شرایطی وجود دارد که افراد باید قبل از مصرف انار به هر شکل مراقب باشند.

بارداری و شیردهی: مصرف آب انار در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است ، اما اطلاعات قابل اطمینان کافی در مورد ایمنی استفاده از عصاره انار وجود ندارد.

فشار خون پایین: برای افرادی که از فشار خون پایین رنج می برند ، نوشیدن آب انار ممکن است خطر افت فشار خون را بسیار پایین بیاورد.

حساسیت به گیاهان: افرادی که از حساسیت گیاهی رنج می برند بیشتر در معرض واکنش آلرژیک به انار هستند.

جراحی: مصرف انار را حداقل 2 هفته قبل از عمل متوقف کنید زیرا این میوه قرمز ممکن است در کنترل فشار خون اختلال ایجاد کند.ما برخی از مزایای سلامتی خود را برای شما توضیح می دهیم.

1. از ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند

انار سرشار از آنتی اکسیدان است و بنابراین بدن ما را در برابر رادیکال های آزاد ، که مسئول پیری زودرس هستند ، محافظت می کند. رادیکال های آزاد در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و در اثر سموم مضر در محیط ایجاد می شوند.

2. خون شما را رقیق می کند

آنتی اکسیدان های موجود در انار به عنوان "رقیق کننده خون" عمل می کنند. دانه های انار از تشکیل لخته و انعقاد پلاکت های خون جلوگیری می کند.
دو نوع لخته خون وجود دارد ، یکی خوب است که باعث بهبودی در حین بریدگی یا آسیب می شود و دوم زمانی که هرگونه لخته داخلی وجود دارد ، مانند قلب ، عروق یا هر جای دیگر داخل بدن. این نوع لخته ها خوب نیستند و می توانند کشنده باشند.

3. پیشگیری از تصلب شرایین

با افزایش سن و نوع شیوه زندگی ما ، دیواره عروق ما به دلیل کلسترول سخت تر می شود و گاهی اوقات انسداد ایجاد می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی انار از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری می کند. بنابراین ، خوردن انار چربی اضافی را از بین می برد و از سخت شدن دیواره شریان ها جلوگیری می کند.

4. مانند ماسک اکسیژن عمل می کند

انار به پمپاژ سطح اکسیژن در خون ما کمک می کند. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در انار ، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند ، کلسترول را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همه اینها در نهایت به جریان آزاد خون و در نتیجه بهبود سطح اکسیژن در بدن شما کمک می کند.

5. از آرتروز جلوگیری می کند

انار با مبارزه با آنزیمی که این کار را می کند می تواند آسیب غضروف را کاهش دهد. انار همچنین توانایی کاهش التهاب را دارد.

6. با اختلال نعوظ مبارزه می کند

اگرچه این یک داروی شگفت انگیز نیست اما بله آب انار می تواند کمی اختلال نعوظ را بهبود بخشد. و بسیاری از نظریه ها این موضوع را ثابت می کنند.

7. با بیماری های قلبی و سرطان پروستات مبارزه می کند

دو مطالعه ادعا می کنند که آب انار توانایی مبارزه با سرطان پروستات را دارد. یک آزمایش نشان داد که آب انار رشد را کند کرده و حتی سلول های سرطانی کشت شده را از بین می برد. و همانطور که قبلاً در نکته دوم اشاره کردیم ، آب انار خون را رقیق می کند و بنابراین وضعیت آن را بهبود می بخشد که به نوبه خود از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

8. انار مملو از مواد مغذی مفید است

یک فنجان هسته انار حاوی 24 گرم قند و 144 کالری است. یک فنجان دانه انار حاوی مواد مغذی زیر است:
فیبر: 7 گرم
پروتئین: 3 گرم
فولات: 16 درصد از RDA
پتاسیم: 12 درصد از RDA
ویتامین C: 30 درصد از RDA
ویتامین K: 36 درصد از RDA

9. حافظه را بهبود می بخشد

مطالعه ای انجام شد که در آن به افرادی که مشکل حافظه داشتند ، روزانه 237 میلی لیتر آب انار داده می شد. پس از یک دوره زمانی مشخص ، بهبود زیادی در حافظه کلامی و بصری آنها مشاهده شد. در واقع ، آزمایش دیگری که روی موش ها انجام شد نشان می دهد که مصرف انار همچنین می تواند از آلزایمر جلوگیری کند. اما این آزمایش هنوز روی انسان انجام نشده است.

10. فشار خون را پایین می آورد

اسید پونیکیک یکی از اجزای اصلی انار است که به کاهش کلسترول ، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می کند.

11. به هضم غذا کمک می کند

همه ما می دانیم که فیبر برای هضم خوب است. اما به دلیل شیوه زندگی ما که به سمت خوردن غذاهای ناخواسته تمایل داریم ، از فیبر موجود در سبزیجات و میوه های خود غافل می شویم. افزودن انار به رژیم غذایی روزانه می تواند یکی از بهترین راه ها برای گنجاندن فیبر در برنامه روزانه شما باشد. یک انار حاوی 45 درصد فیبر توصیه شده روزانه شما است.

12. ایمنی را افزایش می دهد

انار که سرشار از ترکیبات ضدالتهابی است ، برای افرادی که از اختلالات مرتبط با ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و استروآرتریت رنج می برند بسیار مفید است. آنها همچنین سرشار از ویتامین C هستند که تولید آنتی بادی را افزایش می دهد و به ایجاد ایمنی کمک می کند. انار می تواند به شما در حفظ سیستم ایمنی سالم و جلوگیری از بیماری ها و عفونت های شایع کمک کند.

13. سطح استرس را کاهش می دهد

انار علاوه بر کاهش استرس اکسیداتیو داخلی بدن ، به کاهش استرس روانی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود تجربه می کنید نیز کمک می کند. بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه ملکه مارگارت انجام شد ، افرادی که آب انار می نوشیدند سطوح پایین تری از کورتیزول ، هورمون استرس که در شرایط استرس زا افزایش می یابد ، داشتند.

14. جلوگیری از تشکیل پلاک

شما از دهانشویه برای بهبود سلامت دهان و دندان خود استفاده می کنید ، اما شگفت آور آنکه آب انار می تواند گزینه بهتری نسبت به دهانشویه های حاوی الکل باشد. ترکیبات خاصی در انار دارای اثرات ضد پلاک قوی هستند.
یک مطالعه نشان داد که عصاره هیدروالکلی انار به طور موثر تشکیل پلاک دندانی را به دلیل تجمع میکروارگانیسم ها تقریباً 84 درصد کاهش می دهد.

15. تقویت استخوان ها و عملکرد ورزشی

چندین مطالعه انجام شده در طول این سال ها ثابت کرده است که خوردن مرتب انار می تواند برای سلامت استخوان شما عالی باشد. مطالعات روی حیوانات نیز نشان داده است که این میوه می تواند تأثیر پیشگیرانه ای بر روی از بین رفتن استخوان داشته باشد. فلاونول های بالا موجود در میوه به طور فعال به مبارزه با هرگونه التهابی که می تواند مشکلاتی مانند آسیب غضروف و آرتروز ایجاد کند ، کمک می کند. تحقیقات فزاینده ای برای بررسی تأثیر آن بر کاهش مشکلاتی مانند آرتریت روماتوئید ، پوکی استخوان و سایر مشکلات مفصلی در حال انجام است. در واقع ، محتوای آنتی اکسیدان موجود در آب انار برای عملکرد ورزشی نیز مفید است.دوندگان به طور جدی تشویق می شوند تا میوه را نیز مصرف کنند زیرا می تواند عملکرد ، فعالیت هوازی و استقامت را افزایش دهد.

16. تقویت کننده باروری طبیعی

میوه قرمز مزیت پنهان دیگری دارد. انار با محتوای غنی آنتی اکسیدان ، سطح استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو با اختلال عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان ارتباط دارد. مطالعات برای درک سایر مزایای قوی آن برای سیستم تولید مثل در حال انجام است. به غیر از این ، انار همچنین می تواند زندگی جنسی شما را تقویت کند. مشخص شده است که این میوه سطح تستوسترون ، هورمون جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهد. همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می شود. به همین دلیل ، این میوه همچنین لقب "ویاگرا طبیعی" را دارد.

احتیاط: آب انار برای سلامت قلب و عروق مفید است ، اما در موارد نادر ، ممکن است با داروی بیمار واکنش نشان دهد.




منارجنبان اصفهان
ن : محبوبه ت : شنبه 20 شهريور 1400 ز : 13:00

مناره مسجد علی منار ، اصفهان ، ایران (1118-1157 م.) در زمان سلطان سلجوقی سنجر (118-1157 م) ساخته شده است.
ساربان به معنای واقعی کلمه به معنی "بازیگر" است و نشان می دهد که این مناره قرن یازدهم به عنوان چراغ راه کاروانانی که به سمت اصفهان حرکت می کنند ساخته شده است. این مناره یکی از طولانی ترین و زیباترین مناره های سلجوقی ایران است. این مناره به ارتفاع 29 متر شامل هفت قسمت تزئین است.

منارجنبان معروف ترین بنای تاریخی در سراسر ایران است ، منارجنبان به معنی مناره ای که می لرزد بنایی است که در اصفهان واقع شده است ، ساختمانی با دو مناره در لاتین به معنی تکان دادن مناره ها. چیزی که این ساختمان را شگفت انگیز می کند در واقع این است که مناره های بالای این ساختمان تا 10 اینچ در هر طرف به لرزه در می آیند.به دلیل نسبت بین ارتفاع و عرض مناره ها و عرض ایوان ، اگر یکی از مناره ها تکان بخورد ، دیگری منسجم می لرزد.

مناره قبلاً با سه کتیبه سلجوقی تزئین شده بود ، اما با گذشت زمان خراب شد و آنچه امروز می بینید فقط بازسازی آثار اصلی است. به نظر می رسد این کتیبه ها فقط حاوی آیات مذهبی هستند زیرا نامها و تاریخهای نوشته شده روی آنها بسیار آسیب دیده است که نمی توان آنها را بازیابی کرد. گفته می شود که مناره بخشی از مسجد مجاور بوده است که امروزه اثری از آن باقی نمانده است. مناره مستقل امروزه کمی به سمت غرب متمایل شده است و آن را پیزا اصفهان می کند!




7 دلیل که باید پیاز خام را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید
ن : محبوبه ت : سه شنبه 26 مرداد 1400 ز : 15:37

سبزیجات برای سلامتی مهم هستند و برای حفظ تناسب اندام و عاری از بیماری ها باید از آنها استفاده کنید. خوردن سبزیجات فواید سلامتی را به همراه دارد افرادی که سبزیجات و میوه های بیشتری را به عنوان بخشی از یک رژیم کلی سالم می خورند ، احتمال ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش می دهند. سبزیجات مواد مغذی ضروری برای سلامت و حفظ بدن را تأمین می کنند. پیاز یکی از این سبزیجات است که حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی مختلف و ترکیبات گیاهی قوی است که به طرق مختلف باعث ارتقاء سلامت می شود. در واقع ، خواص دارویی پیاز از زمان های قدیم شناخته شده است ، زمانی که از آن برای درمان بیماری هایی مانند سردرد ، بیماری های قلبی و زخم های دهان استفاده می شد. در اینجا نگاهی داریم به اینکه چرا باید روزانه پیاز خام بخورید.

بهبود سلامت قلب

فلاونوئیدهای موجود در پیاز به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می کند و تیوسولفینات ها قوام خون را درست حفظ می کنند زیرا باعث نازک شدن خون می شوند. به همین دلیل ، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

جلوگیری از سرطان

یک مطالعه در سال 2019 در مجله آسیایی و اقیانوسیه Clinical Oncology ، 833 نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ را با 833 نفر که این بیماری را نداشتند مقایسه کرد. محققان دریافتند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که به طور مرتب سبزیجات آلیوم مانند پیاز مصرف می کردند 79 درصد کمتر بود. علاوه بر این ، یک فنجان پیاز خرد شده حداقل 13.11 of از میزان توصیه شده روزانه ویتامین C را برای بزرگسالان تأمین می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان ، این ویتامین به جلوگیری از تشکیل ترکیبات رادیکال آزاد که با سرطان ارتباط دارند ، کمک می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

پیاز منبع عالی آنتی اکسیدان است. در حقیقت ، آنها حاوی بیش از 25 نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئیدی هستند. این آنتی اکسیدان ها اکسیداسیون را مهار می کنند ، فرایندی که منجر به آسیب سلولی می شود و به بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

به سلامت استخوان ها کمک کنید

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، فقط یک پیاز حاوی 25.3 میلی گرم کلسیم است. کلسیم به حفظ استخوان های قوی کمک می کند ، بنابراین افزودن پیاز به سالاد می تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد. اعتقاد بر این است که پیاز به کاهش استرس اکسیداتیو ، افزایش سطح آنتی اکسیدان و کاهش تحلیل استخوان کمک می کند ، که ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کرده و تراکم استخوان را افزایش دهد.

پوست و مو

ویتامین A ، C و K موجود در پیاز به از بین بردن رنگدانه ها کمک می کند و همچنین شما را در برابر اشعه مضر فرابنفش محافظت می کند. پیاز به عنوان منبع خوب ویتامین C ، ممکن است از ساخت و نگهداری کلاژن ، که ساختار پوست و مو را تامین می کند ، حمایت کند.

قند خون

خوردن پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، که برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت بسیار مهم است. ترکیبات خاصی که در پیاز یافت می شوند ، مانند کوئرستین و ترکیبات گوگرد ، دارای اثرات ضد دیابتی هستند.


سلامت دستگاه گوارش را افزایش دهید

پیاز منبع غنی فیبر و پری بیوتیک است که برای سلامت مطلوب روده ضروری است. پیاز سرشار از پری بیوتیک های اینولین و فروکتولیگوساکاریدها است. اینها به افزایش تعداد باکتری های دوست در روده و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم غذایی غنی از پری بیوتیک ها ممکن است به بهبود جذب مواد معدنی مهم مانند کلسیم کمک کند ، که ممکن است سلامت استخوان ها را بهبود بخشد.




گلابی و خواص بی نظیر آن
ن : محبوبه ت : سه شنبه 12 مرداد 1400 ز : 14:47

گلابی از جمله میوه هایی است که مردم به آن توجه کافی ندارند. در حالی که برخی از مردم این میوه را خواهر ناتنی زشت سیب می نامند ، تقریباً همان مواد مغذی و مواد معدنی مانند خواهر و برادر زیبا را در خود جای داده است. گلابی میوه ای شیرین و ملایم است که مرکز فیبری دارد. سرشار از فیبر غذایی ، ترکیبات گیاهی یا فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. اگر میوه گلابی را به طور خلاصه تعریف کنیم ، میوه ای است که تمام مواد مغذی را در بسته ای بدون کلسترول ، بدون چربی و 100 کالری قرار می دهد.

فواید گلابی برای سلامتی
در اینجا 30 بهترین مزایای گلابی را بررسی کنید:

1. مبارزه با رادیکال های آزاد

وجود ویتامین C ، ویتامین K و مس در گلابی با رادیکال های آزاد که به سلول های بدن ما آسیب می رسانند مبارزه می کند.

2. از بیماریهای قلبی جلوگیری می کند

یکی از بهترین مزایای گلابی وجود فیبر است که کلسترول بدن را کاهش می دهد و در نتیجه ما را از بیماری های قلبی محافظت می کند. مصرف روزانه غذاهای غنی از فیبر مانند گلابی می تواند خطر سکته مغزی را تا 50 درصد کاهش دهد.

3. از سرطان پیشگیری می کند

محتوای بالای فیبر موجود در گلابی با از بین بردن سلول های سرطان زا به آن ها متصل شده و از سرطان روده جلوگیری می کند. یک گلابی در روز می تواند تا 34 درصد از سرطان سینه در زنان پس از یائسگی جلوگیری کند.

4. بدون واکنش آلرژیک

گلابی ، در مقایسه با سایر میوه ها ، هنگام خوردن شانس کمتری برای واکنش های آلرژیک دارد و بنابراین یکی از معدود میوه هایی است که می توان به نوزادان داد.

5. سطح قند خون را کنترل می کند

حتی اگر کمی شیرین باشد ، با شاخص گلیسیرین پایین و فیبر زیاد گلابی به کنترل سطح قند خون کمک می کند و از دیابت جلوگیری می کند.

6. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

محتوای بالای آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و مس به تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کند.

7. از پوکی استخوان جلوگیری می کند

این روزها مشکلات استخوانی بسیار شایع است. بنابراین برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان ، حفظ pH بدن و خوردن مقدار توصیه شده کلسیم در روز بسیار مهم است. با مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات می توان pH بدن را از طریق رژیم غذایی حفظ کرد. گلابی غنی از بور می تواند به راحتی کلسیم مصرفی را جذب کند.

8. سطوح انرژی را افزایش می دهد

محتوای گلوکز بالا در گلابی هنگامی که احساس ضعف می کنید به شما انرژی فوری می دهد. به سرعت جذب بدن می شود و به انرژی تبدیل می شود.

9. گوارش

یک گلابی متوسط دارای حدود 20-25 درصد از میزان توصیه شده روزانه فیبر است. از آنجا که فیبر آن نامحلول است ، به راحتی در روده بزرگ حرکت می کند و از پولیپ روده جلوگیری می کند. محتوای فیبر بالا به هضم غذا کمک کرده و آن را بهبود می بخشد.

10. بارداری

اسید فولیک برای یک زن باردار بسیار مهم است تا نوزاد را از نقایص مادرزادی در امان نگه دارد. اسید فولیک موجود در گلابی می تواند در این مورد به شما کمک کند و توصیه می شود در دوران بارداری به طور مرتب از آن استفاده کنید.

11. برای کودکان از شیر گرفته

برای بچه هایی که از شیر گرفته می شوند ، همیشه توصیه می شود گلابی بدهید زیرا ضد حساسیت است و میوه ای کم اسید است. بنابراین هیچ مشکل مربوط به هضم ایجاد نمی کند. این میوه گلابی را می توان پوست کند ، گرم کرد و سپس به صورت پوره درآورد. پوست را می توان تغذیه کرد ، اما مراقبت بسیار مهم است که لبه های تندی نداشته باشد که به کودکان آسیب برساند. گلابی نباید به کودکان مبتلا به اسهال داده شود.

12. علیه کیسه صفرا ، کولیت ، آرتروز ، نقرس

اگر گلابی به طور منظم مصرف شود ، از مشکلات کیسه صفرا ، کولیت ، آرتریت و نقرس جلوگیری می کند.

13. فشار خون

گلوتاتیون ضد سرطان و آنتی اکسیدان های موجود در گلابی به کنترل فشار خون کمک می کند.

14. تب
گلابی با اثرات خنک کننده خود به راحتی در درمان تب کمک می کند.

15. التهاب

گلابی دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب ورم مفاصل و سایر مشکلات مشابه کمک می کند.

16. تنگی نفس

در تابستان ها تنگی نفس به دلیل گرما در کودکان و بزرگسالان بسیار رایج است. بنابراین خوردن گلابی در آن روزهای گرم توصیه می شود.

17. مشکلات گلو

گلابی در تابستان از مشکلات گلو جلوگیری می کند. بنابراین خوب است که یک گلابی در روز مصرف کنید یا یک لیوان آب آن کار را انجام می دهد.برای به دست آوردن همه مزایای گلابی ، آنها را به طور منظم در این روزهای گرم تابستان مصرف کنید.

فواید گلابی برای پوست
در اینجا مزایای شگفت انگیز گلابی را برای پوست بیابید:

18. الیاف از آسیب پوست جلوگیری می کنند

گلابی سرشار از فیبرهای رژیمی است که نقش اساسی در صاف و نرم نگه داشتن پوست ما دارد. آنها سرعت تخلیه قند را در جریان خون کاهش می دهند و از آسیب کلاژن پوست (نوع خاصی از پروتئین) ناشی از افزایش مکرر قند جلوگیری می کنند. در نتیجه ، پوستی صاف و ظاهری چاق به دست می آوریم.

19. چین و چروک را دور نگه دارید

برای جلوگیری از پیری روزانه گلابی بخورید. این میوه سرشار از ویتامین C است-یک آنتی اکسیدان فوق العاده موثر ، ویتامین K و مس. همه این عناصر قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر هستند و در نتیجه از سلول های پوست ما در برابر آسیب های شدید محافظت می کنند. در نهایت به تقویت پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط ریز در نزدیکی چشم و همچنین ناحیه لب کمک می کند.

20. پوست چرب را درمان کنید

اگر پوست چربی دارید ، گلابی می تواند واقعاً برای شما مفید باشد. فقط یک گلابی را خرد کرده و خامه تازه و عسل را با آن مخلوط کنید. این خمیر را سه بار در هفته به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و ترشح بیش از حد غدد چربی موجود در پوست شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

21. پوستی بدون آکنه بگیرید

افرادی که پوست مستعد آکنه دارند نیز می توانند از گلابی بهره مند شوند. گلابی دارای سطوح بالایی از ویتامین های حیاتی و مواد معدنی ضروری است. این میوه ها می توانند ایمنی آنها را تقویت کرده و از نظر داخلی قوی تر شوند. در نتیجه ، پوست آنها قادر به مبارزه با آکنه ، جوش و انواع دیگر عفونت های پوستی از داخل می شود.

22. برای مدت طولانی مرطوب بمانید

گلابی نه تنها برای پوست های چرب مفید است ، بلکه برای پوست های خشک و پوسته پوسته نیز مفید است. آنها حاوی رطوبت رسان طبیعی هستند که به متعادل شدن مقدار طبیعی آب در پوست و حفظ رطوبت طبیعی آن کمک می کند. از این رو ، عصاره این میوه به طور گسترده ای در ساخت لوسیون مرطوب کننده استفاده می شود. مصرف منظم آب گلابی همچنین می تواند پوست شما را یکدست و صاف کند.

23. اسکراب طبیعی موثر

آنزیم های طبیعی موجود در میوه آن را به یک ماده پاک کننده عالی تبدیل می کند. به راحتی می توانید سلولهای مرده پوست موجود در لایه سطحی پوست خود را با مخلوط کردن گلابی له شده در بسته معمولی صورت از بین ببرید و پوست خود را با آن لایه برداری کنید. عصاره میوه همچنین می تواند به عنوان یک پوست ملایم برای تسریع گردش سلول استفاده شود.

24. برای درمان لب مناسب است

گلابی برای لب های ما عالی است. اعتبار به اسید لاکتیک موجود در عصاره آن می رسد. این محتوای اسیدی میوه می تواند سلول های لب شما را برای مدت طولانی سالم و هیدراته نگه دارد تا پوستی نرم و صاف به دست آید.

25. طبیعت ضد التهاب

خواص ضد التهابی گلابی به عنوان یک درمان زیبایی عمل می کند. مصرف گلابی یا استفاده از محصولات آرایشی حاوی عصاره آن هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند. بنابراین ، برای پوست مفید است و برای نوزادان نیز مفید است.




مزیت کدو سبز
ن : محبوبه ت : شنبه 2 مرداد 1400 ز : 14:19

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن سالم هستید ، وقت آن است که شما از مزایای کدو سبز در سلامتی خود مطلع شوید. این ماده ضمن تقویت محتوای مواد مغذی رژیم غذایی ، نقش زیادی در کاهش وزن دارد. علاوه بر این ، احتمالاً به تقویت بینایی و جلوگیری از بیماریهایی که در نتیجه کمبود ویتامین C مانند اسکوربوت ، اسکلروز و کبودی آسان ایجاد می شوند ، کمک می کند.

کدو سبز ممکن است به درمان آسم کمک کند - یکی از مزایای آن - و دارای مقدار زیادی ویتامین C ، کربوهیدرات ، پروتئین و فیبر است. این ماده حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم ، فولات و ویتامین A است که همه آنها برای سلامتی مهم هستند. اگر به طور منظم خورده شود ، می تواند به طور موثری سطح هموسیستئین شما را کاهش دهد. علاوه بر این که بسیار کارآمد است و از مزایای بی شماری برای سلامتی برخوردار است ، بیایید نگاهی به برخی از مزایای اصلی این محبوبیت کدو سبز بیندازیم.

کدو سبز چیست؟

کدو سبزریشه در آمریکا دارد و در رنگ های زرد ، سبز روشن و سبز موجود است. شکل این کدو حلوایی کوچک تابستانی به شکل خیار پشته ای است و درون آن دانه های بی شماری دیده می شود. برخی از پرورش دهندگان نیز کدو سبز را به صورت گرد تولید می کنندامروزه بزرگترین تولید کنندگان این کدو شامل ژاپن ، چین ، رومانی ، ایتالیا ، ترکیه ، مصر و آرژانتین هستند. این گیاه در تمام سال رشد می کند و می تواند به صورت خام ، برش خورده یا پخته شده مصرف شود همچنین می توان آن را در سالاد سرد یا گرم خرد کرد.کدو سبز اگرچه یک میوه است ، اما معمولاً به عنوان یک سبزی پخته می شود (و در دنیای آشپزی به عنوان یکی از آن ها محسوب می شود) زیرا وقتی در غذاهای پخته شده مصرف می شود بهتر است. طول آن کمتر از 8 اینچ (20 سانتی متر) است و دانه ها نرم و جوان انتخاب می شوند. یک کدو سبز کاملاً رشد یافته معمولاً سه فوت است و حاوی فیبر اضافی است.کدو سبز جوان طعم لطیف ، پوشش نرم و گوشت سفید دارد. تقریباً تمام قسمت های این کدو خوراکی است ، از جمله گوشت ، دانه ها و حتی پوست.

تغذیه کدو سبز

بر اساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA ، کدو سبز دارای سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است که شامل پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم ، فیبر ، ویتامین C و ریبوفلاوین است. همچنین حاوی ویتامین B6 ، A ، E و K ، سدیم ، روی و آهن است. محتوای آب آن زیاد است - 94 درصد - و همچنین یک منبع عالی انرژی است.

کربوهیدرات و کالری در کدو سبز

کدو سبز از نظر کربوهیدرات و کالری بسیار کمی است و طبق USDA ، یک وعده 100 گرم کدو سبز خام حاوی 3.1 گرم کربوهیدرات و 17 کالری است.

فواید کدو سبز

از مزایای سلامتی کدو سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دیابت را کنترل می کند

یک مطالعه حیوانی در مجله Plant Foods For Human Nutrition اظهار داشت که اثرات افزودن پوست کدو سبز به همراه گلوکز به رژیم غذایی افراد دیابتی تأثیر منفی گلوکز را نشان می دهد.

کاهش وزن

شاید تعجب کنید اگر بدانید که مصرف کدو سبز به شما کمک می کند تا به میزان قابل توجهی لاغر شوید. بسیار کم کالری است اما احساس سیری را در شما ایجاد می کند. بنابراین ، این یک روش عالی برای تأمین اشتهای شما بدون کالری بیش از حد یا شروع یک برنامه رژیم تصادف است.

سلامت چشم

یک مطالعه نشان می دهد که 6 میلی گرم لوتئین که در بسیاری از محصولات طبیعی از جمله کلم بروکلی ، اسفناج ، کلم پیچ ، ذرت ، فلفل نارنجی ، میوه کیوی ، انگور ، آب پرتقال ، کدو سبز و کدو سبز در روز وجود دارد ، از طریق رژیم غذایی یا استفاده از مکمل های غذایی احتمالاً در کاهش خطر آب مروارید و AMD موثر است.

از سیستم قلب و عروق محافظت می کند

این مواد مغذی در پیشگیری از بیماری های قلبی مرتبط با دیابت و تصلب شرایین موثر شناخته شدند. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی ذکر شده است ، مصرف میوه ها و سبزیجات - کدو سبز یکی از رابطه های معکوس با کلسترول LDL است. این بدان معنی است که برای جمعیت مورد مطالعه ، هرچه میزان تولید آنها بیشتر باشد ، میزان کلسترول LDL (بد) آنها پایین می آید. بتاکاروتن و ویتامین C موجود در کدو حلوایی تابستانی دو عنصر هستند که به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می کنند. محتوای فیبر آن سطح کلسترول بالا را نیز کاهش می دهد ، در نتیجه به کاهش خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی ناشی از دیابت کمک می کند.

سلامتی مطلوب را حفظ می کند

قبلاً ذکر شد که کدو سبز منبع برجسته منگنز و ویتامین C است. با این حال ، این منبع بسیار خوبی از فیبرهای غذایی است که بدن شما را در طولانی مدت در شکل ایده آل نگه می دارد. همچنین حاوی ویتامین A ، منیزیم ، فولات ، پتاسیم ، مس و فسفر است که به تقویت سلامتی کمک می کند. کدو تنبل تابستانی همچنین دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ، روی ، نیاسین و پروتئین است.

سلامت مردان را ارتقا می دهد

این میوه دارای خواص خاصی است که به طور موثر ممکن است بیماری مردان به نام BPH یا هیپرتروفی خوش خیم پروستات را درمان کند. BPH بیماری است که در آن غده پروستات به شکل و اندازه ای عجیب بزرگ می شود ، که در نتیجه می تواند باعث اختلال در عملکرد جنسی و ادراری شود. گفته می شود که کدو سبز در کاهش علائم BPH بسیار مفید است ، به ویژه در ترکیب با سایر مواد مغذی حاوی عناصر غذایی گیاهی.

سلامتی کلی

در صورت مصرف منظم کدو سبز ، سلامت کلی شما بهبود می یابد. شناخته شده است که به جلوگیری از انواع بیماری ها کمک می کند. مطالعات قبلاً نشان داده است که غذاهای غنی از فیبر با شستشوی سموم ناشی از سرطان از سلولهای روده بزرگ ، به کاهش شرایط سرطان کمک می کنند. ویتامین C ، فولات و بتاکاروتن موجود در کدو سبز به محافظت از این سلول ها در برابر مواد شیمیایی مضر منجر به سرطان روده بزرگ کمک می کند. علاوه بر این ، یک مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است که می گوید وجود ترکیبات لوتئین ، β-کاروتن ، زاگزانتین و اسید دهیدرواسکوربیک به فعالیت های ضد تکثیری و pro-apoptotic به سلولهای تومور کمک می کند.
بتاکاروتن و ویتامین C همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند ، در نتیجه بیماری هایی مانند آرتروز ، آسم و آرتریت روماتوئید ، که در آن تورم بسیار دردناک است ، به طور طبیعی تسکین می دهد. مقدار مس موجود در کدو سبز می تواند به کاهش علائم آرتریت روماتوئید نیز کمک کند.




توت خشک وفواید آن
ن : محبوبه ت : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ز : 9:47

توت یک ابرغذایی است که ارزش فکرکردن را دارد! توت خشک دارای طعم طبیعی شیرین و بدون قند اضافه شده است. آنها به میزان غیرمعمولی پروتئین و آهن برای یک میوه تأمین می کنند و همچنین منبع غنی ویتامین C ، فیبر ، کلسیم و آنتی اکسیدان هستند. توت سفید خشک کاملاً طبیعی به عنوان میان وعده بسیار خوشمزه است ، یا در ماست ، اسموتی و ... مخلوط می شود.در طب سنتی چینی از توت سیاه برای بیماری های کلیوی و توت سفید برای بیماری های ریوی استفاده می شود.

بانک مواد مغذی

توت خشک مکمل غذایی است. توت حاوی مقدار زیادی آب ، کربوهیدرات ، ویتامین ، کاروتنوئید و ریز مغذی است که می تواند به طور موثری حجم خون را افزایش دهد. از همه مهمتر ، توت خشک یک ماده مغذی تقویت کننده است که می تواند برای کمک به درمان فشار خون یا بیماری های زنان به رژیم غذایی اضافه شود.


عملکرد هضم را بهبود ببخشید

فواید سالم توت خشک شامل تقویت طحال و معده و بهبود سلامت گوارشی است. توت حاوی اسید تاننیک ، اسید چرب ، اسید مالیک و سایر مواد مغذی است که می تواند به هضم چربی ، پروتئین و نشاسته کمک کند. در نتیجه می توان از توت خشک برای درمان اسهال ناشی از سوهاضمه استفاده کرد.

سلامت و زیبایی مو را بهبود می بخشد

یکی دیگر از مزایای توت خشک برای انسان بهبود وضعیت مو و بازیابی رنگ طبیعی آن است. توت خشک علاوه بر بسیاری از مواد مغذی ضروری در بدن ، حاوی موادی است که برای مو بسیار مفید است و می تواند رشد آنها را تحریک کند ، بنابراین به سیاه شدن موهای خاکستری کمک می کند.


پیشگیری از تصلب شرایین

توت خشک سرشار از رسوراترول است ، یک آنتی اکسیدان قوی ، که می تواند از اکسیداسیون آلدیال (کلسترول بد) ، جلوگیری از سلول های سمی در اثر اکسیداسیون آلدیال جلوگیری کرده و سپس از سلول ها به ویژه در برابر Praksydasyvnlypyd محافظت کند. علاوه بر این ، رسوراترول می تواند تجمع پلاکت ها را کاهش دهد و در نتیجه از بروز تصلب شرایین جلوگیری کند.

ضد سرطان

توت خشک حاوی مقدار زیادی روتین است. علم پزشکی مدرن ثابت کرده است که روتین قادر به جلوگیری از سرطان روده بزرگ است. روتین همچنین به خنک سازی خون ، توقف خونریزی ، خاموش کردن کبد ، کاهش التهاب و از بین بردن ویروس ها کمک می کند. بنابراین ، مصرف منظم توت خشک می تواند به جلوگیری و درمان خونریزی داخل جمجمه ، فشار خون بالا ، خونریزی شبکیه ، برونشیت مزمن و موارد دیگر کمک کند.


انرژی کبد و کلیه را افزایش دهید

توت می تواند عملکرد کبد و کلیه را کنترل کند ، خون را غنی از مواد مغذی کند ، بزاق یا سایر مایعات بدن را تخلیه کند و خشکی را از بین ببرد. بنابراین ، این ماده غذایی برای تسکین تشنگی از بیماری ها ، کمبود مایعات بدن و خشکی روده و یبوست به دلیل ضعف خون در کبد و کلیه ایده آل است.

حاوی کالری کمی است

کالری موجود در توت سفید خشک بسیار کم است. بنابراین ، خوردن این ماده غذایی پر از ماده غذایی تأثیر منفی روی برنامه کاهش وزن شما نخواهد داشت.

سرشار از آنتی اکسیدان است

توت خشک منبع عالی آنتوسیانین است. آنها گروهی از آنتی اکسیدان ها هستند که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته می شوند. از توت خشک برای بهبود گردش خون نیز استفاده می شود. توت خشک حاوی ترکیب دیگری به نام رسوراترول است ، یک آنتی اکسیدان قوی که در بادام زمینی نیز یافت می شود و به دلیل اثرات ضد پیری شناخته شده است. مطالعات نشان داده است که رسوراترول ممکن است فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

منبع غنی فیبر

یک وعده توت خشک می تواند حدود 20٪ از مقدار توصیه شده فیبر را تأمین کند. بیشتر افراد معمولاً روزانه بسیار کمتر از مقدار توصیه شده فیبر مصرف می کنند ، بنابراین مصرف توت خشک به عنوان میان وعده یکی از بهترین راه ها برای افزایش میزان فیبر در رژیم غذایی است. این میوه خوشمزه منبع ایده آل فیبرهای محلول و همچنین فیبرهای غیر محلول است. فیبر محلول به کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول خطرناک کمک می کند ، در حالی که فیبر غیر محلول برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال است

هر وعده توت خشک حاوی 190٪ مقدار توصیه شده روزانه برای ویتامین C است. مقدار ویتامین C در هر وعده توت خشک حتی از مقدار ویتامین C در 28 گرم پرتقال بیشتر است! ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای حفظ سلامتی ، ترمیم بافت ها و محافظت از بینایی ما ضروری است. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که می تواند با مقابله با آسیب اکسیداتیو خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.




8 دلیل سالم برای نوشیدن قهوه
ن : محبوبه ت : سه شنبه 24 فروردين 1400 ز : 12:42

تأثیر قهوه بر سلامتی از مدت ها قبل بحث برانگیز بوده است ، و مدافعان فعالیت آنتی اکسیدانی و توانایی تقویت مغز آن را تبلیغ می کنند و مخالفان جزئیات منفی مانند بی خوابی ، سو هاضمه و افزایش ضربان قلب و فشار خون را بیان می کنند. اما آخرین موج شواهد علمی ،خبرهای خوبی را برای دوستداران قهوه به ارمغان می آورد. در اینجا 8دلیل وجود سلامتی نوشیدن قهوه برای شما از آنچه تصور می کنید وجود دارد.

1. قهوه منبع قوی آنتی اکسیدان های مفید است.
در حقیقت ، قهوه فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای سبز و کاکائو ، دو فوق ستاره آنتی اکسیدانی نشان می دهد. دانشمندان تقریباً 1000 آنتی اکسیدان در دانه های قهوه فرآوری نشده شناسایی کرده اند و صدها ماده دیگر در فرآیند بو دادن ایجاد می شوند. مطالعات متعدد قهوه را به عنوان منبع اصلی آنتی اکسیدان - و در بعضی موارد ، اصلی - در رژیم غذایی برای افراد خود ذکر کرده اند.
نحوه عملکرد: آنتی اکسیدان ها با التهاب ، علت اصلی بسیاری از بیماری های مزمن ، از جمله آرتروز ، تصلب شرایین و بسیاری از انواع سرطان ، مبارزه می کنند. آنها همچنین رادیکال های آزاد را خنثی می کنند ، که به طور طبیعی به عنوان بخشی از عملکردهای متابولیک روزمره اتفاق می افتد ، اما می تواند باعث استرس اکسیداتیو شود که منجر به بیماری مزمن شود. به عبارت دیگر ، آنتی اکسیدان ها با محافظت از سلول ها در برابر آسیب ، به سلامت ما در سطح خرد کمک می کنند. سرانجام ، تصور می شود که اسید کلروژنیک ، یک آنتی اکسیدان مهم که تقریباً به طور انحصاری در قهوه یافت می شود ، به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.


2. کافئین باعث تقویت حافظه کوتاه مدت می شود.
هنگامی که گروهی از داوطلبان دوز 100 میلی گرم کافئین دریافت کردند ، تقریباً در یک فنجان قهوه ، محققان اتریشی متوجه افزایش فعالیت مغزی داوطلبان شدند که توسط تصاویر تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) اندازه گیری می شود ، همانطور که آنها یک وظیفه حافظه را انجام می دهند. محققان خاطرنشان کردند که مهارت های حافظه و زمان واکنش داوطلبان کافئین دار نیز در مقایسه با گروه کنترل که دارونما دریافت کرده اند و هیچ افزایشی در فعالیت مغز ندارند ، بهبود یافته است.

نحوه عملکرد: به نظر می رسد که کافئین بر نواحی خاصی از مغز که مسئول حافظه و تمرکز هستند تأثیر می گذارد و باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود ، اگرچه مشخص نیست که این اثر چقدر طول می کشد و یا ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
3. قهوه ممکن است به محافظت در برابر کاهش شناخت کمک کند.
علاوه بر تقویت موقت در فعالیت مغز و حافظه ، مصرف منظم قهوه ممکن است به جلوگیری از کاهش شناختی مرتبط با بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل کمک کند. در یک مطالعه امیدوار کننده فنلاندی ، محققان دریافتند که نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه روزانه در میانسالی با 65 درصد کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در زندگی بعدی مرتبط است. جالب توجه است ، نویسندگان این مطالعه همچنین تأثیر نوشیدن چای بر کاهش شناخت را اندازه گیری کردند ، اما هیچ ارتباطی پیدا نکردند.

نحوه عملکرد: نظریه های مختلفی در مورد چگونگی کمک قهوه به جلوگیری یا محافظت در برابر کاهش شناخت وجود دارد. یک تئوری کار: کافئین از تجمع پلاک بتا آمیلوئید جلوگیری می کند که ممکن است در شروع و پیشرفت آلزایمر نقش داشته باشد. محققان همچنین این نظریه را مطرح می كنند كه از آنجا كه نوشیدن قهوه ممكن است با كاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، یك عامل خطر ابتلا به زوال عقل همراه باشد ، خطر ابتلا به زوال عقل را نیز كاهش می دهد.

4. قهوه برای قلب شما سالم است.
یک مطالعه مهم هلندی ، که داده های بیش از 37000 نفر را در طی 13 سال تجزیه و تحلیل کرد ، نشان داد که افراد قهوه خوری متوسط (که روزانه بین دو تا چهار فنجان مصرف می کنند) در مقایسه با سنگین یا سبک 20٪ خطر بیماری قلبی دارند نوشیدن قهوه و نوشیدن کنندگان غیر قهوه.

نحوه عملکرد: برخی شواهد نشان می دهد که قهوه ممکن است با محافظت در برابر آسیب شریانی ناشی از التهاب ، از سلامت قلب حمایت کند.

5- قهوه ممکن است به مهار برخی سرطان ها کمک کند.
مردانی که قهوه می نوشند ممکن است در معرض خطر کمتری ابتلا به سرطان پروستات قرار بگیرند. علاوه بر این ، تحقیقات جدید دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر فنجان قهوه در روز ، خطر سرطان آندومتر را در زنان 25 درصد کاهش می دهد در مقایسه با زنانی که کمتر از یک فنجان در روز می نوشند. محققان همچنین دریافتند که بین نوشیدن منظم قهوه و میزان پایین تر سرطان های کبد ، روده بزرگ ، پستان و رکتوم رابطه وجود دارد.

نحوه عملکرد: پلی فنول ها ، مواد شیمیایی شیمیایی آنتی اکسیدانی موجود در قهوه ، در چندین مطالعه خاصیت ضد سرطان زایی را نشان داده اند و تصور می شود که به کاهش التهاب برخی از تومورها کمک می کند.

6. جگر شما قهوه را دوست دارد.
درست است: علاوه بر کاهش خطر سرطان کبد ، مصرف قهوه با بروز کمتر سیروز ، به ویژه سیروز الکلی مرتبط است. یک مطالعه در بایگانی پزشکی داخلی ارتباط معکوس بین افزایش مصرف قهوه و کاهش خطر سیروز را نشان داد - کاهش 20 درصدی برای هر فنجان مصرف شده (تا چهار فنجان).

نحوه عملکرد: دانشمندان رابطه معکوسی بین نوشیدن قهوه و میزان آنزیم های کبدی در خون پیدا کردند. افزایش سطح آنزیم های کبد به طور معمول التهاب و آسیب به کبد را نشان می دهد. هرچه افراد قهوه بیشتر بنوشند ، سطح آنزیم های آنها پایین می آید.

7- قهوه می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد.
ما شرطی شده ایم که کافئین از دست دادن آب بدن است ، یکی از اصلی ترین دلایلی که متخصصان تناسب اندام توصیه می کنند قهوه را قبل و بعد از تمرین مخلوط کنند. با این حال ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف متوسط کافئین - تا حدود 500 میلی گرم یا حدود پنج فنجان در روز - ورزشکاران را از بدن کم نمی کند تا در تمرین آنها تداخل ایجاد کند. علاوه بر این ، قهوه به نبرد خستگی کمک می کند و شما را قادر می سازد تا مدت بیشتری ورزش کنید.

نحوه عملکرد: کافئین یک تقویت کننده عملکرد و استقامت است. نه تنها با خستگی مقابله می کند ، بلکه باعث انقباض عضلانی می شود ، درک ورزشکار از درد را کاهش می دهد و اسیدهای چرب را در خون افزایش می دهد ، که از استقامت پشتیبانی می کند.

8. قهوه افسردگی را مهار می کند.
مطالعات متعدد نوشیدن قهوه را با میزان پایین تر افسردگی در مردان و زنان مرتبط دانسته است. در چندین مطالعه ، داده ها رابطه معکوس بین مصرف قهوه و افسردگی را نشان می دهد: به عبارت دیگر ، به نظر می رسد که نوشیدن کنندگان قهوه سنگین کمترین خطر (تا 20 درصد) افسردگی را دارند.

نحوه عملکرد: محققان هنوز مطمئن نیستند که چگونه قهوه جلوی افسردگی را می گیرد ، اما شناخته شده است که کافئین انتقال دهنده های عصبی کنترل کننده خلق و خو ، از جمله دوپامین و سروتونین را فعال می کند.


موارد منفی نوشیدن قهوه
مزایای بالقوه نوشیدن قهوه برای سلامتی خبر مهیجی است ، اما این به معنای بهتر بودن بیشتر نیست. برای برخی از افراد ، قهوه می تواند باعث تحریک پذیری ، عصبی یا اضطراب در دوزهای بالا شود ، و همچنین می تواند کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار داده و باعث بی خوابی شود. در افراد مبتلا به فشار خون بالا ، مصرف قهوه به طور گذرا باعث افزایش فشار خون آنها می شود - هر چند بیش از چند ساعت - اما هیچ ارتباطی بین نوشیدن قهوه و افزایش طولانی مدت فشار خون یا بروز بیماری های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا

کافئین به طور متفاوتی بر هر فرد تأثیر می گذارد ، بنابراین اگر عوارض جانبی منفی را تجربه کردید ، کاهش قهوه خود را بر این اساس کاهش دهید. تقریباً شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود ، بنابراین نوشیدن قهوه را به اوایل روز محدود کنید و یا به خوردن قهوه بدون قهوه بروید که فقط حاوی حدود 2 تا 12 میلی گرم کافئین در هر هشت اونس است. همیشه مصرف قهوه خود را به تدریج کاهش دهید. از ترک قهوه بوقلمون سرد خودداری کنید. انجام این کار می تواند منجر به علائم ترک کافئین شود که ممکن است شامل سردرد شدید ، درد عضلانی و خستگی باشد که می تواند روزها ادامه داشته باشد.




جزیره خارک
ن : محبوبه ت : شنبه 14 فروردين 1400 ز : 11:41

جزیره خارگ که با نام خارک نیز شناخته می شود ، جزیره ای مرجانی است که در خلیج فارس تشکیل شده است. در سی و هشت کیلومتری بندر گنابوه ، حدود هفتاد کیلومتری غرب بوشهر واقع شده است. این جزیره تاریخی هشت کیلومتر طول و چهار کیلومتر عرض دارد و در قلب دریا قرار گرفته است. امروز حدود هشت هزار نفر از مردم محلی در آنجا زندگی می کنند.

کوه تخت در شمال جزیره خارگ و کوه گردان شوتور در جنوب آن واقع شده است. کوه های لشکری و دیدبان در ضلع غربی آن دیده می شود. همچنین یک جزیره کوچکتر در شمال آن وجود دارد که به Kharago معروف است. از نظر اقتصادی ، جزیره خارگ یکی از مراکز تولید و فرآوری نفت در ایران است. این دلیل آن است که بیش از نود درصد زمین خارگ به شرکت های نفتی و پایانه های آنها اختصاص یافته است. علاوه بر روغن ، مرواریدهای خارگ نیز همیشه مشهور بوده اند. همچنین چشمه های آب ، قنات ها ، استخرهای سنگی و مناطق حفاظت شده در این جزیره وجود دارد.

نقش برجسته سنگی در جزیره خارگ وجود دارد که با حروف خط میخی نوشته شده و متعلق به سلسله هخامنشی یا امپراتوری ایلام است. متأسفانه ، این اثر در سال 1387 SH آسیب دید و از بین رفت ، اما قبل از تخریب رمزگشایی و قرائت شد. در بخشی از متن آن نوشته شده است كه: «این زمین خشك بود و آبیاری نشده بود. با تلاش من ... از چاه ها ... آبیاری شد. " حادثه تاریخی دیگری نیز مربوط به دوران داریوش بزرگ است: وی پس از فتح هند ، دستور ساخت پایگاه در خارگ را داد تا نیروی دریایی ایران را در رودخانه سند گسترش دهد. برخی از بناهای تاریخی جزیره خارگ عبارتند از: اوسوارهای هخامنشی ، کلیسای نستوریان از ساسانیان ، معبد پوزیدون ، ریل های سنگی ، قلعه هلند ، بسیاری از باغ ها و سرانجام بقایای یک نفتکش سوخته. دو سنگ باستانی به قدمت سه هزار سال وجود داشت به نام دو خوابون ، به معنای واقعی کلمه به معنای دو خواهر. امروز آنها دیگر وجود ندارند ، اما مردم محلی هنوز هم در مورد آنها داستان می گویند.دو نبرد میرمهنا بین ارتش ایران و ژنرال های سلسله زند و ارتش های هلند ، انگلیس و پرتغال در اواسط قرن هجدهم در جزیره خارگ رخ داد. با پیروزی ارتش ایران ، این جزیره آزاد شد و نیروهای خارجی سرزمین ایران را ترک کردند. غزال ها ، لاک پشت های دریایی شاهین شاهین ، لاک پشت های دریایی سبز ، بزها ، مرغ دریایی بزرگ سر سفید ، شترمرغ ها ، کلاغ خانگی و پرندگان مهاجر از جمله حیواناتی هستند که در جزیره خارگ زندگی می کنند. حیوانات آبزی مانند ماهی ، خرچنگ ، میگو ، کوسه پلنگ قسمت دیگری از حیوانات حیوانات بی نظیر این جزیره را تشکیل می دهند. درخت بنیان ، برگ های نان ، عناب ، نخل و درختان اسطوخودوس نمونه ای از گونه های گیاهی است که در جزیره خارگ رشد می کنند.




هل وخواص بی نظیر آن
ن : محبوبه ت : شنبه 23 اسفند 1399 ز : 11:39

هل ادویه ای است که مردم قرن ها هم در آشپزی و هم به عنوان دارو استفاده می کردند. هل که در اصل یک ماده رایج در غذاهای خاورمیانه و عربی بود ، در غرب نیز محبوبیت پیدا کرده است.هل ادویه ای است با طعم شدید ، کمی شیرین که برخی افراد آن را با نعنا مقایسه می کنند.منشاآن هندوستان است اما امروزه در سراسر جهان در دسترس است و در هر دو دستور العمل های شیرین و شور استفاده می شود.تصور می شود که دانه ها ، روغن ها و عصاره های هل دارای خواص دارویی چشمگیری هستند و قرن هاست که در طب سنتی استفاده می شود.افراد همچنین ممکن است هل را به عنوان مکمل برای فواید سلامتی آن مصرف کنند. هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری هستند.افراد ممکن است هل را به صورت زیر خریداری کنند:

غلاف کامل بذر با دانه های داخل آن
پودر ادویه هل از قبل آسیاب شده ، که تولید کنندگان از بذر تولید می کنند
یک روغن اساسی
یک مکمل گیاهی ، معمولاً به شکل کپسول است
محققان چندین مطالعه کوچک در مورد هل انجام داده اند که یافته های آن حاکی از آن است که این ماده فوایدی برای سلامتی دارد. اگرچه این مطالعات امیدوار کننده است ، اما قبل از اینکه متخصصان مراقبت های بهداشتی هل را برای درمان مشکلات پزشکی توصیه کنند ، مطالعات گسترده و کنترل شده انسانی لازم است.

هضم غذا

هل ازخانواده زنجبیل است و می تواند به همان روش برای خنثی کردن مشکلات گوارشی استفاده شود. از آن برای مقابله با حالت تهوع ، اسیدیته ، نفخ ، گاز ، دل درد ، از دست دادن اشتها ، یبوست و موارد دیگر استفاده کنید.

سم زدایی

این ادویه به بدن کمک می کند تا مواد زائد را از طریق کلیه از بین ببرد.

ادرار آور

به پاکسازی مجاری ادرار ، مثانه و کلیه ها ، از بین بردن مواد زائد ، نمک ، آب اضافی ، سموم و همچنین مبارزه با عفونت کمک می کند.

سلامت دهان و دندان

هل علاوه بر کمک به بوی بد دهان ، برای زخم های دهان و عفونت های دهان و گلو استفاده می شود.

سرماخوردگی و آنفولانزا

این ادویه تند ممکن است به جلوگیری و تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. همچنین برای برونشیت و سرفه استفاده می شود.

سرطان

مطالعات روی حیوانات نوید می دهد که هل از شما محافظت می کند ، از رشد جلوگیری می کند و حتی برخی سرطان ها را از بین می برد.

فشار خون

به عنوان یک ادویه ادرار آور و غنی از فیبر ، هل فشار خون را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

لخته شدن خون

هل با جلوگیری از تجمع پلاکت ها و چسبیده شدن به دیواره های شریان از لخته شدن خون خطرناک جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان

بسیاری از ویتامین ها ، مواد مغذی گیاهی و اسانس های هل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند ، رادیکال های آزاد را تمیز می کنند و در برابر پیری سلول مقاومت می کنند.

عوامل بیماری زا

روغن های اساسی فرار در هل مانع رشد ویروسها ، باکتریها ، قارچها و کپک می شوند.

ضد التهاب

مانند زنجبیل و زردچوبه ، از نزدیکان آن ، هل دارای برخی از خواص ضد التهابی است که درد و تورم را محدود می کند ، به ویژه در غشاهای مخاطی ، دهان و گلو.

سکسکه

هل یک داروی ضد اسپاسم است که می تواند به شما کمک کند تا از سکسکه خلاص شوید. این امر در مورد سایر اسپاسم های عضلانی غیرارادی ، مانند گرفتگی معده و روده نیز وجود دارد.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com