پوست پرتقال
ن : محبوبه ت : شنبه 15 آبان 1400 ز : 18:50

مشخص است که پوست برخی از میوه ها حاوی مغذی ترین و مفیدترین مواد است. پوست پرتقال یک گنج واقعی برای کسانی است که می دانند چگونه از آن استفاده کنند. بسیاری از مردم آن را دور می اندازند و نمی دانند که راه های مختلفی برای استفاده مجدد از پوست پرتقال وجود دارد. آیا می دانستید که پوست پرتقال تقریبا ۲ برابر بیشتر از خود پرتقال ویتامین C دارد؟ به نظر می رسد که بسیار همه کاره است، بنابراین ما به شما ایده های مختلفی را ارائه می دهیم که چگونه از لایه برداری های ساده حداکثر استفاده را ببرید.

پوست پرتقال را می توان به طور موفقیت آمیزی در سه زمینه اصلی استفاده کرد خوراک شناسی، آرایشی و بهداشتی و خانه داری. آنها اغلب در پروژه های دکوراسیون خانه نیز استفاده می شوند. اگر تصمیم به استفاده از پوست پرتقال دارید، باید دو نکته را در نظر داشته باشید: پرتقال اغلب با مواد شیمیایی مختلف اسپری می شود تا بهتر بماند. بنابراین، شستن آنها با صابون یا جوش شیرین قبل از خوردن بسیار مهم است. برای حفظ پوست پرتقال، مطمئن شوید که به خوبی خشک شده باشد. در غیر این صورت، آنها شروع به پوسیدگی می کنند. بهتر است در جای خشک گرم یا در فر خشک کنید.

خواص دارویی پوست پرتقال

پوست پرتقال خواص مفیدی دارد و در بسیاری از دستور العمل های طب سنتی برای پیشگیری، تقویت سیستم ایمنی و بهبودی استفاده می شود. به گفته آیورودا، پوست پرتقال تلخ است و این تلخی تاثیر بسیار خوبی بر متابولیسم بدن انسان دارد و هضم را بهبود می بخشد. این یک داروی موثر برای رفع حالت تهوع است. پودر پوست پرتقال به حل شدن مخاط در راه های هوایی، مبارزه با سرفه و حتی آسم کمک می کند. اسانس هایی که پرتقال سرشار از آن است دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. آنها اسیدیته طبیعی را در معده حفظ می کنند. علاوه بر این آنها به پاکسازی کبد کمک می کنند.مصرف پوست پرتقال برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مناسب است، زیرا روغن های ضروری کلسترول اضافی را خنثی می کنند. به گفته دانشمندان، فلاونوئید هسپریدین از پیشرفت پوکی استخوان و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

روغن های موجود در پرتقال اثر آرام بخشی دارند، بنابراین می توان از آن برای حمام های تسکین دهنده و آرامش بخش و استنشاق برای بی خوابی و خستگی عصبی استفاده کرد. پوست پرتقال شیرین شده یک درمان عالی برای سرفه خشک است. این دارو غشای مخاطی را تسکین می دهد و باعث جدا شدن خلط می شود. جوشانده از پوست به بهبود اشتها و عادی سازی هضم کمک می کند. پوست آن برای شستشو در درمان و پیشگیری از بیماری های حفره دهان نیز مفید است. افزودن منظم پوست پرتقال خشک به چای یا دم کردن 1 قاشق چایخوری پوست در یک لیوان آب به عادی سازی هضم غذا کمک می کند، سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

چگونه از پوست پرتقال برای محصولات آرایشی خانگی استفاده کنیم؟

پوست پرتقال کمک بزرگی به زیبایی طبیعی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست شما محافظت می کند. به عنوان مثال، آنها برای پوست های چرب درمان عالی هستند و پوست را نرم و صاف، متعادل تر می کنند و چربی را کاهش می دهند. ذرات پوست پرتقال یک اسکراب طبیعی است که به راحتی تمام ذرات غیر ضروری پوست از جمله جوش های سرسیاه را لایه برداری می کند. علاوه بر این، آنها همچنین با آکنه مبارزه می کنند.

مقدار کمی از آن را بر روی لب ها بمالید و به مدت 1-2 دقیقه به آرامی مالش دهید. قبل از اینکه با یک پارچه مرطوب پاک کنید، اجازه دهید 1 دقیقه دیگر بماند. در نهایت، از یک بالم لب یا مرطوب کننده استفاده کنید.

برای داشتن پوستی سالم ماسک خانگی تهیه کنیدپوست یک پرتقال را خشک کنید، سپس آن را له کنید تا پودر ریز شود. پودر را با 1 قاشق غذاخوری مخلوط کنید. عسل و 1 قاشق چایخوری از ماست ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. پوست پرتقال برای پوست مشکلبه لطف خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی پوست پرتقال، یک درمان طبیعی بسیار موثر برای پوست مشکل دار است. برای مبارزه با جوش ها کافی است یک پماد ساده تهیه کنید که از پودر پوست پرتقال خشک و ژله وازلین تهیه شده است. با استفاده از آن در نواحی بحرانی از ظاهر شدن جوش ها جلوگیری می کنید. پوست پرتقال برای بهداشت بی عیب و نقص دهانبعد از غذا، آدامس را با 1-2 پوست پرتقال ارگانیک عوض کنید. چرا ؟ پوست مرکبات به شما این امکان را می دهد که با بوی بد دهان مبارزه کنید و در عین حال از خواص ضد باکتریایی پرتقال بهره مند شوید. می توانید از لایه بردارها برای سفید کردن دندان های خود نیز استفاده کنید. پوسته های آسیاب شده را به خمیر دندان اضافه کنید یا به سادگی دندان های خود را با داخل یک پوست پرتقال تازه بمالید. این کار باعث تقویت دندان ها و کمک به حذف پلاک های زرد می شود. این روش تی کاملا بی خطر است و روی حساسیت دندان ها تاثیری ندارد.

پوست پرتقال برای آبکشی مو

استفاده از لایه بردار برای آبکشی مو باعث درخشندگی و شانه زدن موهای شما می شود. دستور غذا ساده است: آب داغ را روی پوست تازه یا خشک مرکبات به نسبت 1-2 قاشق غذاخوری پوست در هر لیوان آب بریزید. این مخلوط به مدت 3-5 ساعت دم کرده و خنک می شود، سپس موها را صاف کرده و با آن آبکشی کنید. دستور تهیه ماسک صورت پوست پرتقال و عسلماسک پوست را صاف می کند و به طور موثر منافذ را تمیز می کند. عسل و پوست به نسبت مساوی مخلوط شده و با حرکات ماساژ ملایم روی صورت اعمال می شود. 8-10 دقیقه صبر کنید، سپس ماسک را با آب گرم بشویید، سپس از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید حمام خانگی1 لیتر آب جوش را روی 1-2 فنجان پوست پرتقال تازه یا خشک بریزید. مخلوط سرد شده و فیلتر می شود. نصف لیوان نمک دریا و عسل به اضافه چند قطره اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. مایع حاصل در حمام ریخته می شود. به لطف اثر ضد التهابی و ضد قارچی آن، پوست به خوبی با بثورات مقابله می کند و زخم ها را التیام می بخشد.

چگونه از پوست پرتقال برای تمیز کردن استفاده کنیم؟

روغن پرتقال در پوست تازه یک شوینده عالی و محصول سازگار با محیط زیست برای سطوح یا سینک های کثیف کاشی است. پوست پرتقال حاوی اسانس کافی برای استفاده به عنوان یک پاک کننده ضد باکتری است که می توانید از دوستدار محیط زیست بودن آن مطمئن باشید. از آنها به عنوان اسفنج استفاده کنید پوست پرتقال یک اسفنج طبیعی زیبا است. برای تمیز کردن سینک یا اجاق گاز کثیف، فقط از پوست پرتقال تازه برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. روغن‌های طبیعی موجود در مرکبات یک چربی‌گیر و پاک‌کننده طبیعی موثر هستند.

آثار آهک را از لیوان ها پاک کنید

برای اینکه عینک شما دوباره درخشش خود را به دست آورد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در سینک پر از آب داغ خیس کنید و یک مشت پوست پرتقال به آن اضافه کنید. بگذارید حداقل 5 دقیقه بماند، سپس لیوان ها را با مایع شستشوی معمولی خود بشویید.نکته مفید دیگر استفاده از پوست پرتقال برای تمیز کردن شیرآلات و وسایلی است که با آثار آب آغشته شده اند. بلافاصله درخشش خود را به دست خواهند آورد.

سطوح چوبی را تمیز کنید

پوست پرتقال یک پاک کننده چوب معجزه آسا است که سطوح درمان شده را تمیز و براق می کند. بهترین از همه: مبلمان بوی مرکبات خواهد داد!

یک پاک کننده طبیعی بسازید

از 1 مشت پوست پرتقال و 300 میلی لیتر سرکه سفید یک پاک کننده طبیعی تهیه کنید. مواد را در ظرفی بریزید و بگذارید 2 هفته بماند. مایع را فیلتر کرده و در یک بطری اسپری بریزید. این پاک کننده به لطف اسید سیتریک موجود در پرتقال بسیار موثر است. علاوه بر این، سرکه سفید برای ضدعفونی سطوح عالی است.

دئودورانت طبیعی یخچال

می توانید به راحتی از شر بوی یخچال خلاص شوید. پوست نصف پرتقال را با نمک پر کنید و در یخچال بگذارید. نمک بو و رطوبت را جذب می کند، در حالی که مرکبات رایحه ای مطبوع در یخچال به جا می گذارد. پس از خیس شدن نمک، پوست آن را جدا کنید. در صورت لزوم، دوباره مواد را تکرار کنید.

مایکروویو را تمیز کنید.

تمیز کردن مایکروویو گاهی اوقات می تواند دردسرساز باشد، مخصوصاً زمانی که لکه های سختی مانند سس گوجه فرنگی، پوره سیب زمینی، چربی و غیره وجود دارد. نترسید، پوست پرتقال به کمک شما می آید. پوست پرتقال را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و به اندازه ای آب به آن اضافه کنید تا پوست ها را بپوشاند. مایکروویو را با حداکثر قدرت به مدت 5 دقیقه روشن کنید. پس از گذشت این مدت، آن را با یک اسفنج پاک کنید. متوجه خواهید شد که لکه ها بدون زحمت از بین می روند.

با پوست پرتقال در آشپزخانه چه کنیم؟

پوست پرتقال طعم و عطر بسیاری از غذاها را افزایش می دهد. حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و قند طبیعی موجود در پوست باعث بهبود ایمنی می شود. وعده های غذایی خود را تقویت کنید از پوست پرتقال در دستور العمل های خود استفاده کنید تا نت خوشمزه ای به آن اضافه کنید. این ماده برای کیک و کیک و همچنین برای سس سالاد مناسب است. از سفت شدن شکر قهوه ای جلوگیری کنید پوست پرتقال را به ظرف شکر قهوه ای اضافه کنید. روغن‌های موجود در پوست‌ها رطوبت شکر را جذب می‌کنند و از جامد شدن آن جلوگیری می‌کنند. پوست پرتقال قندی درست کنید.پوست پرتقال شیرین شده تزیینی عالی برای انواع دسرها، شیرینی ها و پودینگ های شکلاتی است. ایده دیگر این است که پوست های شیرین شده را با شکلات بپوشانید. روغن زیتون دم کرده درست کنید از پوست پرتقال (یا لیمو) برای دم کردن روغن زیتون استفاده کنید. این نکته برای دادن طعمی تمیز به سالادتان عالی است. به چای خود طعم دهید پوست پرتقال خشک یک افزودنی فوق العاده به فنجان چای بعدی شما است. این ماده غیرمعمول با هر جرعه نوشیدنی داغ طعم ملایم مرکبات را القا می کند. می توانید پوست آن را در فر خشک کنید و سپس در شیشه ای ذخیره کنید یا به صورت پودر درآورید و به اسموتی ها و ترکیبات ویتامین خانگی اضافه کنید.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com