توت خشک وفواید آن
ن : محبوبه ت : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ز : 9:47

توت یک ابرغذایی است که ارزش فکرکردن را دارد! توت خشک دارای طعم طبیعی شیرین و بدون قند اضافه شده است. آنها به میزان غیرمعمولی پروتئین و آهن برای یک میوه تأمین می کنند و همچنین منبع غنی ویتامین C ، فیبر ، کلسیم و آنتی اکسیدان هستند. توت سفید خشک کاملاً طبیعی به عنوان میان وعده بسیار خوشمزه است ، یا در ماست ، اسموتی و ... مخلوط می شود.در طب سنتی چینی از توت سیاه برای بیماری های کلیوی و توت سفید برای بیماری های ریوی استفاده می شود.

بانک مواد مغذی

توت خشک مکمل غذایی است. توت حاوی مقدار زیادی آب ، کربوهیدرات ، ویتامین ، کاروتنوئید و ریز مغذی است که می تواند به طور موثری حجم خون را افزایش دهد. از همه مهمتر ، توت خشک یک ماده مغذی تقویت کننده است که می تواند برای کمک به درمان فشار خون یا بیماری های زنان به رژیم غذایی اضافه شود.


عملکرد هضم را بهبود ببخشید

فواید سالم توت خشک شامل تقویت طحال و معده و بهبود سلامت گوارشی است. توت حاوی اسید تاننیک ، اسید چرب ، اسید مالیک و سایر مواد مغذی است که می تواند به هضم چربی ، پروتئین و نشاسته کمک کند. در نتیجه می توان از توت خشک برای درمان اسهال ناشی از سوهاضمه استفاده کرد.

سلامت و زیبایی مو را بهبود می بخشد

یکی دیگر از مزایای توت خشک برای انسان بهبود وضعیت مو و بازیابی رنگ طبیعی آن است. توت خشک علاوه بر بسیاری از مواد مغذی ضروری در بدن ، حاوی موادی است که برای مو بسیار مفید است و می تواند رشد آنها را تحریک کند ، بنابراین به سیاه شدن موهای خاکستری کمک می کند.


پیشگیری از تصلب شرایین

توت خشک سرشار از رسوراترول است ، یک آنتی اکسیدان قوی ، که می تواند از اکسیداسیون آلدیال (کلسترول بد) ، جلوگیری از سلول های سمی در اثر اکسیداسیون آلدیال جلوگیری کرده و سپس از سلول ها به ویژه در برابر Praksydasyvnlypyd محافظت کند. علاوه بر این ، رسوراترول می تواند تجمع پلاکت ها را کاهش دهد و در نتیجه از بروز تصلب شرایین جلوگیری کند.

ضد سرطان

توت خشک حاوی مقدار زیادی روتین است. علم پزشکی مدرن ثابت کرده است که روتین قادر به جلوگیری از سرطان روده بزرگ است. روتین همچنین به خنک سازی خون ، توقف خونریزی ، خاموش کردن کبد ، کاهش التهاب و از بین بردن ویروس ها کمک می کند. بنابراین ، مصرف منظم توت خشک می تواند به جلوگیری و درمان خونریزی داخل جمجمه ، فشار خون بالا ، خونریزی شبکیه ، برونشیت مزمن و موارد دیگر کمک کند.


انرژی کبد و کلیه را افزایش دهید

توت می تواند عملکرد کبد و کلیه را کنترل کند ، خون را غنی از مواد مغذی کند ، بزاق یا سایر مایعات بدن را تخلیه کند و خشکی را از بین ببرد. بنابراین ، این ماده غذایی برای تسکین تشنگی از بیماری ها ، کمبود مایعات بدن و خشکی روده و یبوست به دلیل ضعف خون در کبد و کلیه ایده آل است.

حاوی کالری کمی است

کالری موجود در توت سفید خشک بسیار کم است. بنابراین ، خوردن این ماده غذایی پر از ماده غذایی تأثیر منفی روی برنامه کاهش وزن شما نخواهد داشت.

سرشار از آنتی اکسیدان است

توت خشک منبع عالی آنتوسیانین است. آنها گروهی از آنتی اکسیدان ها هستند که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته می شوند. از توت خشک برای بهبود گردش خون نیز استفاده می شود. توت خشک حاوی ترکیب دیگری به نام رسوراترول است ، یک آنتی اکسیدان قوی که در بادام زمینی نیز یافت می شود و به دلیل اثرات ضد پیری شناخته شده است. مطالعات نشان داده است که رسوراترول ممکن است فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

منبع غنی فیبر

یک وعده توت خشک می تواند حدود 20٪ از مقدار توصیه شده فیبر را تأمین کند. بیشتر افراد معمولاً روزانه بسیار کمتر از مقدار توصیه شده فیبر مصرف می کنند ، بنابراین مصرف توت خشک به عنوان میان وعده یکی از بهترین راه ها برای افزایش میزان فیبر در رژیم غذایی است. این میوه خوشمزه منبع ایده آل فیبرهای محلول و همچنین فیبرهای غیر محلول است. فیبر محلول به کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول خطرناک کمک می کند ، در حالی که فیبر غیر محلول برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال است

هر وعده توت خشک حاوی 190٪ مقدار توصیه شده روزانه برای ویتامین C است. مقدار ویتامین C در هر وعده توت خشک حتی از مقدار ویتامین C در 28 گرم پرتقال بیشتر است! ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای حفظ سلامتی ، ترمیم بافت ها و محافظت از بینایی ما ضروری است. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که می تواند با مقابله با آسیب اکسیداتیو خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com