گلابی و خواص بی نظیر آن
ن : محبوبه ت : سه شنبه 12 مرداد 1400 ز : 14:47

گلابی از جمله میوه هایی است که مردم به آن توجه کافی ندارند. در حالی که برخی از مردم این میوه را خواهر ناتنی زشت سیب می نامند ، تقریباً همان مواد مغذی و مواد معدنی مانند خواهر و برادر زیبا را در خود جای داده است. گلابی میوه ای شیرین و ملایم است که مرکز فیبری دارد. سرشار از فیبر غذایی ، ترکیبات گیاهی یا فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. اگر میوه گلابی را به طور خلاصه تعریف کنیم ، میوه ای است که تمام مواد مغذی را در بسته ای بدون کلسترول ، بدون چربی و 100 کالری قرار می دهد.

فواید گلابی برای سلامتی
در اینجا 30 بهترین مزایای گلابی را بررسی کنید:

1. مبارزه با رادیکال های آزاد

وجود ویتامین C ، ویتامین K و مس در گلابی با رادیکال های آزاد که به سلول های بدن ما آسیب می رسانند مبارزه می کند.

2. از بیماریهای قلبی جلوگیری می کند

یکی از بهترین مزایای گلابی وجود فیبر است که کلسترول بدن را کاهش می دهد و در نتیجه ما را از بیماری های قلبی محافظت می کند. مصرف روزانه غذاهای غنی از فیبر مانند گلابی می تواند خطر سکته مغزی را تا 50 درصد کاهش دهد.

3. از سرطان پیشگیری می کند

محتوای بالای فیبر موجود در گلابی با از بین بردن سلول های سرطان زا به آن ها متصل شده و از سرطان روده جلوگیری می کند. یک گلابی در روز می تواند تا 34 درصد از سرطان سینه در زنان پس از یائسگی جلوگیری کند.

4. بدون واکنش آلرژیک

گلابی ، در مقایسه با سایر میوه ها ، هنگام خوردن شانس کمتری برای واکنش های آلرژیک دارد و بنابراین یکی از معدود میوه هایی است که می توان به نوزادان داد.

5. سطح قند خون را کنترل می کند

حتی اگر کمی شیرین باشد ، با شاخص گلیسیرین پایین و فیبر زیاد گلابی به کنترل سطح قند خون کمک می کند و از دیابت جلوگیری می کند.

6. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

محتوای بالای آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و مس به تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کند.

7. از پوکی استخوان جلوگیری می کند

این روزها مشکلات استخوانی بسیار شایع است. بنابراین برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان ، حفظ pH بدن و خوردن مقدار توصیه شده کلسیم در روز بسیار مهم است. با مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات می توان pH بدن را از طریق رژیم غذایی حفظ کرد. گلابی غنی از بور می تواند به راحتی کلسیم مصرفی را جذب کند.

8. سطوح انرژی را افزایش می دهد

محتوای گلوکز بالا در گلابی هنگامی که احساس ضعف می کنید به شما انرژی فوری می دهد. به سرعت جذب بدن می شود و به انرژی تبدیل می شود.

9. گوارش

یک گلابی متوسط دارای حدود 20-25 درصد از میزان توصیه شده روزانه فیبر است. از آنجا که فیبر آن نامحلول است ، به راحتی در روده بزرگ حرکت می کند و از پولیپ روده جلوگیری می کند. محتوای فیبر بالا به هضم غذا کمک کرده و آن را بهبود می بخشد.

10. بارداری

اسید فولیک برای یک زن باردار بسیار مهم است تا نوزاد را از نقایص مادرزادی در امان نگه دارد. اسید فولیک موجود در گلابی می تواند در این مورد به شما کمک کند و توصیه می شود در دوران بارداری به طور مرتب از آن استفاده کنید.

11. برای کودکان از شیر گرفته

برای بچه هایی که از شیر گرفته می شوند ، همیشه توصیه می شود گلابی بدهید زیرا ضد حساسیت است و میوه ای کم اسید است. بنابراین هیچ مشکل مربوط به هضم ایجاد نمی کند. این میوه گلابی را می توان پوست کند ، گرم کرد و سپس به صورت پوره درآورد. پوست را می توان تغذیه کرد ، اما مراقبت بسیار مهم است که لبه های تندی نداشته باشد که به کودکان آسیب برساند. گلابی نباید به کودکان مبتلا به اسهال داده شود.

12. علیه کیسه صفرا ، کولیت ، آرتروز ، نقرس

اگر گلابی به طور منظم مصرف شود ، از مشکلات کیسه صفرا ، کولیت ، آرتریت و نقرس جلوگیری می کند.

13. فشار خون

گلوتاتیون ضد سرطان و آنتی اکسیدان های موجود در گلابی به کنترل فشار خون کمک می کند.

14. تب
گلابی با اثرات خنک کننده خود به راحتی در درمان تب کمک می کند.

15. التهاب

گلابی دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب ورم مفاصل و سایر مشکلات مشابه کمک می کند.

16. تنگی نفس

در تابستان ها تنگی نفس به دلیل گرما در کودکان و بزرگسالان بسیار رایج است. بنابراین خوردن گلابی در آن روزهای گرم توصیه می شود.

17. مشکلات گلو

گلابی در تابستان از مشکلات گلو جلوگیری می کند. بنابراین خوب است که یک گلابی در روز مصرف کنید یا یک لیوان آب آن کار را انجام می دهد.برای به دست آوردن همه مزایای گلابی ، آنها را به طور منظم در این روزهای گرم تابستان مصرف کنید.

فواید گلابی برای پوست
در اینجا مزایای شگفت انگیز گلابی را برای پوست بیابید:

18. الیاف از آسیب پوست جلوگیری می کنند

گلابی سرشار از فیبرهای رژیمی است که نقش اساسی در صاف و نرم نگه داشتن پوست ما دارد. آنها سرعت تخلیه قند را در جریان خون کاهش می دهند و از آسیب کلاژن پوست (نوع خاصی از پروتئین) ناشی از افزایش مکرر قند جلوگیری می کنند. در نتیجه ، پوستی صاف و ظاهری چاق به دست می آوریم.

19. چین و چروک را دور نگه دارید

برای جلوگیری از پیری روزانه گلابی بخورید. این میوه سرشار از ویتامین C است-یک آنتی اکسیدان فوق العاده موثر ، ویتامین K و مس. همه این عناصر قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر هستند و در نتیجه از سلول های پوست ما در برابر آسیب های شدید محافظت می کنند. در نهایت به تقویت پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط ریز در نزدیکی چشم و همچنین ناحیه لب کمک می کند.

20. پوست چرب را درمان کنید

اگر پوست چربی دارید ، گلابی می تواند واقعاً برای شما مفید باشد. فقط یک گلابی را خرد کرده و خامه تازه و عسل را با آن مخلوط کنید. این خمیر را سه بار در هفته به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و ترشح بیش از حد غدد چربی موجود در پوست شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

21. پوستی بدون آکنه بگیرید

افرادی که پوست مستعد آکنه دارند نیز می توانند از گلابی بهره مند شوند. گلابی دارای سطوح بالایی از ویتامین های حیاتی و مواد معدنی ضروری است. این میوه ها می توانند ایمنی آنها را تقویت کرده و از نظر داخلی قوی تر شوند. در نتیجه ، پوست آنها قادر به مبارزه با آکنه ، جوش و انواع دیگر عفونت های پوستی از داخل می شود.

22. برای مدت طولانی مرطوب بمانید

گلابی نه تنها برای پوست های چرب مفید است ، بلکه برای پوست های خشک و پوسته پوسته نیز مفید است. آنها حاوی رطوبت رسان طبیعی هستند که به متعادل شدن مقدار طبیعی آب در پوست و حفظ رطوبت طبیعی آن کمک می کند. از این رو ، عصاره این میوه به طور گسترده ای در ساخت لوسیون مرطوب کننده استفاده می شود. مصرف منظم آب گلابی همچنین می تواند پوست شما را یکدست و صاف کند.

23. اسکراب طبیعی موثر

آنزیم های طبیعی موجود در میوه آن را به یک ماده پاک کننده عالی تبدیل می کند. به راحتی می توانید سلولهای مرده پوست موجود در لایه سطحی پوست خود را با مخلوط کردن گلابی له شده در بسته معمولی صورت از بین ببرید و پوست خود را با آن لایه برداری کنید. عصاره میوه همچنین می تواند به عنوان یک پوست ملایم برای تسریع گردش سلول استفاده شود.

24. برای درمان لب مناسب است

گلابی برای لب های ما عالی است. اعتبار به اسید لاکتیک موجود در عصاره آن می رسد. این محتوای اسیدی میوه می تواند سلول های لب شما را برای مدت طولانی سالم و هیدراته نگه دارد تا پوستی نرم و صاف به دست آید.

25. طبیعت ضد التهاب

خواص ضد التهابی گلابی به عنوان یک درمان زیبایی عمل می کند. مصرف گلابی یا استفاده از محصولات آرایشی حاوی عصاره آن هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند. بنابراین ، برای پوست مفید است و برای نوزادان نیز مفید است.




 

Powered By novinblog.net Copyright © by goodqueen
This Themplate  By Theme-Designer.Com